در راستای اصلاح الگوی بهینه مصرف آب طرح همیاران آب در مرودشت برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 06 August 2017

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار مرودشت در جلسه هماهنگی اجرای طرح همیاران آب بابیان اینکه از مدتی قبل تعدادی از دانش‌آموزان مرودشتی پیگیر اجرای طرح همیاران آب هستند، گفت: در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگ‌سازی نقش غیرقابل‌انکاری دارد.

سید مختار امیری افزود: در شهر مرودشت به دلایلی مانند پوسیدگی شبکه آب‌رسانی، عدم وجود الگوی مصرف بهینه و... میزان زیادی از آب شرب هدر می‌رود.

امیری تأکید کرد: در کنار اقداماتی مانند تعویض شبکه آب‌رسانی، فرهنگ‌سازی و ترویج مصرف بهینه آب می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی ادامه داد: از زمان آشنایی با طرح همیاران آب این دانش‌آموزان، با جدیت پیگیر عملیاتی شدن آن بوده‌ام.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار با تأکید بر اینکه برخی مدیران به دلیل سن پایین حاضر به شنیدن نقطه نظرات نوجوانان و جوانان نیستند گفت: استقبال از حضور نوجوانان و جوانان علاوه بر اینکه به دلیل ایده‌های جدید باعث انجام بهتر امور می‌شود، مدیرانی توانمند و با اعتمادبه‌نفس بالا را برای آینده کشور آماده می‌کند.

یحیی‌زاده از اهداف راه‌اندازی این طرح به ترویج مصرف بهینه آب در شهرستان از طریق دانش‌آموزان و خانواده‌ها، راه‌اندازی کمپین مردمی و دانش‌آموزی همیاران آب با ایجاد اکیپ‌هایی در مدارس، اطلاع‌رسانی و تبلیغ جهت استفاده از روش‌های نوین آبیاری در مزارع، آموزش و اطلاع‌رسانی جهت معرفی مشاغلی که نیاز کمی به آب‌دارند مانند کشت محصولات کم آب بر مثل گیاهان دارویی، برگزاری مسابقات نقاشی، مقاله‌نویسی و... و اهدای جوایز، برگزاری مراسمان و اهدای جایزه به خانواده‌های صرفه‌جو در مصرف آب، مقاله‌نویسی و انتشار در مدارس شهرستان به‌خصوص در روستاها در رابطه با عواقب و نتایج مصرف نادرست و بی‌رویه آب در بخش کشاورزی و حفر غیرمجاز چاه اشاره کرد.

 وی افزود: در یک ماه آینده نیز مراسمی با عنوان جشن صرفه‌جویان کوچک برگزار خواهیم کرد.

به گزارش فارس در ادامه این جلسه شرح وظایف ادارات جهت اجرای این طرح مشخص و ابلاغ گردید و حاضرین نقطه نظرات و پیشنهاد‌ها خود را در این خصوص بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار