رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: با تعریف و اجرای وقف در حوزه های محتلف می توانیم بسیاری از نیازهای کنونی مردم را با این کار خداپسندانه پاسخگو باشیم.
کد خبر: ۴۷۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 02 August 2017
داود محمدی روز سه شنبه همزمان با حضور کاروان خادمان حرم رضوی در آستان مقدس امامزادگان مختار (ع) و صالح (ع) شهرستان البرز به مناسبت دهه کرامت اظهارداشت: حضور خادمان رضوی در مناطق مختلف کشور شیوه خوبی است که عطر معنوی حضرت امام رضا(ع) در شهرها و روستاهای استان طنین انداز می شود و در واقع تجدید پیوندی با امام هشتم صورت می گیرد که ارزشمند است.

وی افزود: این حرکت منشاء خبر و برکت است و همه مردم بویژه کسانی که توفیق زیارت امام هشتم را نداشته اند با تبرک پرچم آستان قدس رضوی در روستاها و شهرها در حال و هوای زیارت قرار می گیرند و شاید زمینه تشرفش آنها به مشهد مقدس برای زیارت حضرت رضا(ع) فراهم شود.

تعظیم امامزادگان از شعائر اسلامی است

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: با فعالیت خوب اوقاف شاهد رونق فعالیت های اقتصادی و فرهنگی مطلوبی در امامزادگان و بقاع متبرکه هستیم و باید گام های موثری با حمایت و مشارکت تمامی دستگاه های مرتبط  در راستای معرفی سیره و شخصیت امامزادگان و تبیین معارف شیعی و تکریم مودت اهل بیت(ع) برداشته شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز برای مردم کشورمان یقین حاصل شده که وجود بقاع متبرکه و مزار مطهر این عزیزان جزیی ازتاریخ، هویت وفرهنگ این سرزمین است و پاسداشت مقام و منزلت امامزادگان به منزله تعظیم و تکریم پیامبر اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت است.
 
محمدی گفت: در عصر حاضر نیازمند فعالیتهای فرهنگی هستیم و باید در این عرصه گام های تاثیرگذار وبلندی برداریم و وقف را با کار فرهنگی ترویج کنیم و دایره فعالیت و پوشش وقف را گسترده تر کنیم.

وی اضافه گرد: وقتی از وقف سخن گفته می شود بیشتر ذهن درگیر کمک به مساجد، امامزادگان، کارهای خیر، عزاداری در ذهن تداعی می شود در حالی که باید دایره وقف را وسیعتر ببینیم و در حوزه ترویج علم، دانش و شرکت های دانش بنیان و حل مشکلات فرهنگی، درمانی هم آن را تعریف کنیم.

محمدی اظهارداشت: دایره شمول وقف باید گسترده شود و در کنار تبلیغ تلاش کنیم تا مردم با این محدوده آشنا شوند و بدانند در پاسخگویی به نیاز روزآمد در بیش از ۶۰ حوزه می توانیم وقف را اجرا کنیم.

در ادامه یکی از خادمان کاروان حرم رضوی در منقبت امام هشتم شیعیان جهان مدیحه سرایی کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار