معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: برای نتیجه بخش بودن برنامه های مبارزه با مواد مخدر نیازمند مشارکت همه دستگاههای اجرایی، خانواده ها و مردم استان هستیم.
کد خبر: ۴۷۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 02 August 2017
سید سعید شاهرخی در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارز با مواد مخدر استان که سه شنب شب در استانداری برگزار شد اظهارداشت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند مشارکت همه دستگاههای متولی و مردم است.

وی بیان کرد: پیامدهای خانمان سوز مواد مخدر و گستردگی دامنه آلودگی آن از چالش های جدی است و باید نگران این پدیده باشیم و برای مبارزه با آن برنامه کارشناسی ارائه کنیم.

شاهرخی یادآورشد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در استان ضرورت دارد و بایستی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا استفاده از ظرفیت های مردمی و سازمان های مردم نهاد و همه گروهها ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی، و اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: هرچند آمار معتادان مواد مخدر در استان قزوین نسبت به مناطق دیگر کشور پایین است و در حال حاضر ۵۰ درصد کمتر از نرخ ابتلای کشوری است اما نباید به این وضعیت قانع باشیم بلکه لازم است تلاش کنیم تا اعتیاد را به صفر برسانیم.

وی اظهارداشت: رسالت مسئولان کمیته ها در کاهش میزان ابتلا به مواد مخدر و اجرای مصوبات شورا باید جدی گرفته شود تا به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

شاهرخی گفت: مبارزه با مواد مخدر کار پیچیده ای است که باید در کنار برنامه های تهاجم فرهنگی غرب که با روش های جدید و چند جانبه صورت می گیرد ما نیز با هوشیاری و استفاده از شیوه های تاثیرگذار در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تلاش کنیم.

وی در خصوص تعیین وضعیت معتادان متجاهر تصریح کرد: در موضوع ساماندهی معتادان متجاهر در سطح شهر می بایست حاشیه شهرها مورد نظارت جدی قرار گیرد و این وضعیت سامان یابد.

شاهرخی افزود: در بازدید از مراکز نگهداری معتادان متجاهر و کمپ ها علیرغم امکانات کم این مراکز شاهد رضایت مندی از شرایط موجود بودیم و در این رابطه وظایف و مسئولیت شوراها و شهرداری های استان نیز اهمیت ویژه ای دارد.

معاون سیاسی، امنیتی، و اجتماعی استاندار با اشاره به اهمیت اشتغال معتادان بهبود یافته در استان اظهارداشت: اشتغال بهبود یافتگان موضوع مهمی است که با توجه به ظرفیت ها و توانمندی استان می بایست مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با تاکید بر جذب اعتبارات استانی از مرکز در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر خواستار تشکیل جلسات شورای هماهنگی مبارز با مواد مخدر استان به طور کاربردی و منظم شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار