استاندار قزوین گفت: برای تضمین سلامت مردم باید با اطلاع رسانی مناسب و فرهنگ سازی توسط رسانه ها برای افرایش سرانه مصرف شیلات در استان اقدام شود.
کد خبر: ۴۷۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 02 August 2017
فریدون همتی در دومین جلسه ستاد توسعه شیلات استان که روز سه شنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: یکی از مسائلی که سلامت مردم را به خطر انداخته تغییر ذائقه مردم و تغذیه های ناسالم است که باید مردم را با روش های تغذیه مناسب فراهم کنیم.

وی افزود: در این راستا از رسانه ها بویژه صدا و سیما، آموزش و پرورش و بخش سلامت استان انتظار داریم با برنامه ریزی منظم و همراهی دستگاههای اجرایی برای تبلیغ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در راستای افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان تلاش کنند تا در سبد غذایی مردم، گوشت ماهی و سایر آبزیان جایگزین گوشت قرمز شود.

استاندار تصریح کرد: در حال حاضر سرانه مصرف آبزیان در کشور۱۰ کیلوگرم و در استان ۶.۵ کیلوگرم است که این میزان رضایت بخش نیست و لازم است ضمن تلاش برای افزایش این میزان سهم دستگاههای اجرایی استان ئیز این راستا مشخص شود.

رئیس ستاد تقویت شیلات استان افزود: ظرفیت حوزه رودخانه شاهرود و زیاران برای پرورش آبزیان مناسب است و در چند ماه آینده می بایست طرح مطالعاتی و مکان یابی با بهره مندی از مشاوران خبره و شیوه های کارشناسی در این حوزه ها به اتمام برسد تا بعد از اتمام مطالعات زمینه و بستر مناسب را برای جذب سرمایه گذار در استان فراهم کنیم.

استاندارقزوین یادآورشد: انجام طرح های مطالعاتی برای اجرای تمامی پروژه ها دراستان ضروری است و  در اجرای پروژه ها در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات، خدمات باید نگاه صادرات محور داشته باشیم تا بازارهای داخلی و خارجی نیز از مزایای مصرف تولیدات کیفی بهره مند شوند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار