هیئت‌مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان قزوین به مناسبت روز اهدای خون با مدیرکل انتقال خون دیدار کردند.
کد خبر: ۴۷۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 02 August 2017
هیئت‌مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان قزوین ظهر امروز به مناسبت روز اهدای خون با محمدحسین برادران، مدیرکل انتقال خون دیدار کردند.

برادران در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: رشد ۱۸ درصدی مراجعات برای اهدا و ۱۲ درصدی خون‌گیری در استان با وجود افزایش ۱۱ درصدی نیاز قزوین به خون، موهون حمایت، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از طرف جامعه رسانه بوده است.

وی افزود: در سه سال اخیر از نظر تعداد مراجعات و خون‌گیری از مراجعه‌کنندگان رشد در استان اتفاق افتاده و اهدای خون بانوان نیز از یک‌هزار و ۹۱۶ نفر در سال ۹۴ به ۲ هزار و ۲۹۲ نفر در سال ۹۵ افزایش یافته که جز با اطلاع‌رسانی و همراهی اصحاب رسانه محقق نشده است.

مدیرکل انتقال خون قزوین با بیان اینکه رسانه‌ها در پشت صحنه و بی‌چشم‌داشت برای حل مشکلات جامعه تلاش می‌کنند، ادامه داد: در انتقال خون نیز فعالیت‌ها در جامعه دیده نمی‌شود و این مایه افتخار ماست؛ همچنان‌که خیرین این حوزه و اهداکنندگان با گمنامی و آگاهی از اینکه چه بسا آثار کار آنان در ظاهر دیده نشود، کار می‌کنند.

برادران خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با انتشار مطالبی در قالب مصاحبه با گیرندگان خون، عامل انگیزه و مشوقی برای اهداکنندگان و پاداش معنوی آنان باشند.

وی خاطرنشان کرد: اهدای خون سبب تقویت حس تعاون، همدلی، نوع‌دوستی، تعلق و مشارکت اجتماعی می‌شود و ترویج این فرهنگ جز با همکاری رسانه ‌ها تحقق نمی‌یابد.

مدیرکل انتقال خون قزوین با بیان اینکه رسانه‌ها در پشت صحنه و بی‌چشمداشت برای حل مشکلات جامعه تلاش می‌کنند، ادامه داد: در انتقال خون نیز فعالیت‌ها در جامعه دیده نمی‌شود و این مایه افتخار ماست؛ همچنان‌که خیرین این حوزه و اهداکنندگان با گمنامی و آگاهی از اینکه چه بسا آثار کار آنان در ظاهر دیده نشود، کار می‌کنند.

برادران خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با انتشار مطالبی در قالب مصاحبه با گیرندگان خون، عامل انگیزه و مشوقی برای اهداکنندگان و پاداش معنوی آنان باشند.

وی خاطرنشان کرد: اهدای خون سبب تقویت حس تعاون، همدلی، نوع‌دوستی، تعلق و مشارکت اجتماعی می‌شود و ترویج این فرهنگ جز با همکاری رسانه ‌ها تحقق نمی‌یابد.

خانه مطبوعات؛ پل ارتباطی انتقال خون و رسانه‌ها

محمدکریم کاظم‌پور، رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان نیز در این برنامه گفت: خانه مطبوعات می‌تواند اداره‌کل انتقال خون را به رسانه‌ها متصل کند و برای تشویق اهداکنندگان و تقویت انگیزه آنان از طریق انتشار مصاحبه با رسانه‌ها میان این اداره‌کل با رسانه ارتباط برقرار کند.

وی با بیان اینکه معرفی اهداکنندگانی با ویژگی‌های خاص برای رسانه‌ها جذاب‌تر است، افزود: زمینه برای انعقاد تفاهم‌نامه میان دو مجموعه و گنجاندن موضوعاتی نظیر بازدید اصحاب رسانه از مراکز و فرآیند اهدای خون فراهم است.

جریان زندگی ویژگی مشترک رسانه و سازمان انتقال خون است

رقیه بابایی، بازرس خانه مطبوعات استان قزوین هم بیان کرد: سازمان انتقال خون با جریان و توزیع خون به سلامت جان‌ها کمک می‌کند و خانواده بزرگ رسانه با اشاعه فرهنگ، تفکر و انعکاس خدمات در راستای جلای اندیشه‌ها و فکرها فعالیت دارد.

بابایی این نکته را نقطه اشتراک میان رسانه‌ها و انتقال خون عنوان و بیان کرد: امیدواریم شانه‌های خانه مطبوعات برای به دوش گرفتن مسئولیت‌های مطبوعاتی ستبر شده باشد و بتوان از این فرصت برای ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه بهره گرفت.

وی ادامه داد: جامعه ما به واسطه فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی آن مهد فعالیت‌های بشردوستانه بوده و بستر برای تقویت سنت اهدای خون از طریق رسانه فراهم است.

بازرس خانه مطبوعات استان قزوین اهداکنندگان خون را افرادی از قشر خیرین و بهره‌مند از روحیه قوی نوع‌دوستی دانست و اضافه کرد: این افراد همانند اصحاب رسانه برای سلامت جامعه و جریان زندگی در رگ‌های آن تلاش می‌کنند.

آمادگی انتقال خون برای انعقاد تفاهم‌نامه با خانه مطبوعات

امینی، مسئول روابط عمومی اداره‌کل انتقال خون قزوین هم گفت: انعقاد تفاهم‌نامه میان این اداره‌کل با خانه مطبوعات میسر است و تبلیغات و اطلاع‌رسانی امور اداره‌کل انتقال خون به رسانه‌ها که اهمیت زیادی برای این اداره‌کل دارد، به ویژه در مواردی مانند تغییر ساعات کاری پایگاه‌های انتقال خون در ماه مبارک رمضان یا مواقع نیاز مبرم به برخی گروه‌های خونی می‌تواند در این تفاهم‌نامه قید شود.

در این نشست دیگر اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات نیز به بیان مسائل فی‌مابین پرداختند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار