مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: برای ارائه خدمات به زائران در مراسم اربعین حسینی، ستاد عتبات عالیات با مشارکت خیران استان بوشهر ۳۳ موکب از مرز شلمچه تا کربلای معلی برپا می‌کند.
کد خبر: ۴۶۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 31 July 2017
عبدالرضا مطاف ظهر امروز در همایش مسئولان و هیئت امنای موکب‌ها برای هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم اربعین حسینی با بیان اینکه مردم خیر و نیکوکار استان بوشهر در ارائه خدمات به خاندان عصمت و طهارت(ع) از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند اظهار داشت: عشق و علاقه مردم ولایت‌مدار و دین‌دار استان بوشهر به‌ خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به‌گونه‌ای است که برای خدمات رسانی در این عرصه از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند.

وی از تشکیل ستاد اربعین استان بوشهر خبر داد و گفت: در این ستاد برای اعزام زائران حسینی از استان بوشهر و ارائه خدمات گوناگون برنامه‌ریزی می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به آمادگی لازم برای برپایی موکب در مراسم اربعین حسینی توسط خیران و نیکوکاران استان بوشهر بیان کرد: برای برگزاری مراسم اربعین امسال، 33 موکب از مرز شلمچه تا کربلا و نجف و مسیرهای داخلی و خارجی توسط ستاد عتبات عالیات استان بوشهر پیش بینی شده است.

مطاف با اشاره به اینکه 2 موکب در شهر نجف برپا می‌شود گفت: 8 موکب در مسیر نجف به کربلا، 8 موکب در شهر کربلا، 5 موکب در مرزشلمچه و 10 موکب در مسیر داخلی به سمت شلمچه توسط ستاد عتبات عالیات استان بوشهر با مشارکت خیران بوشهری برپا می‌شود.

وی از شناسنامه‌دار شدن موکب‌های اربعین حسینی  استان بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: تمامی موکب‌ها در داخل، سرمرز و خارج از مرز، پس از ثبت مشخصات آنها در ستاد بازسازی عتبات عالیات، شناسنامه‌دار می‌شوند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه سهمیه این ستاد برای ارائه خدمات به زائران در اربعین حسینی 35 هزار نفر اعلام شده تصریح کرد: براساس اعلام وزارت کشور، سهمیه ستاد عتبات عالیات استان بوشهر برای ارائه خدمات به زائران در اربعین حسینی 10هزار نفر در مسیر نجف تا کربلا، 20 هزار نفر در شهر کربلا و 5 هزار نفر در مرز شلمچه تعیین شده که تا 50 هزار نفر در شبانه‌روز قابل افزایش است.

مطاف با بیان اینکه سهمیه این ستاد در اربعین سال قبل 30 هزار نفر بود، افزود: هزینه راه‌اندازی موکب‌ها به استثنای واحدهای پشتیبانی، اداری و گمرکی، در تمامی حوزه‌ها توسط مردم خیر به صورت خودجوش در ارلائه خدمات به زائران در مراسم اربعین حسینی انجام می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار