در حالی قیمت دلار در بازار آزاد از 3800 می گذرد که به گفته کارشناسان افزایش سفرهای تابستانی و همچنین افزایش تقاضای ارز از سوی حجاج و زائران عتبات عالیات، باعث ایجاد نوسان و افزایش نرخ دلار شده است. این در حالی است که برخی دیگر معتقدند نزدیک شدن به مراسم تحلیف رییس جمهور نیز در افزایش و نوسان نرخ ارز بی تاثیر نیست.
کد خبر: ۴۶۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 30 July 2017
به گزارش تابناک : با نزدیک شدن به مراسم تحلیف  رییس جمهور، به گونه ای بلاتکلیفی در بسیاری از حوزه ها مشاهده می شود و افزایش قیمتها و نظارت بر آنها متولی ندارد.

با توجه به اهمیت وضعیت نرخ دلار برای مردم، افزایش وکاهش آن تاثیر مستقیم بر بدنه اقتصادی کشور دارد و متاسفانه عدم نظارت کافی و شفاف بر این حوزه گاهی باعث افزایش کاذب آن می شود.

این در حالی است که رسیدن قیمت دلار به مرز 3800 تومان از منظر برخی کارشناسان طبیعی است و آن را ناشی از علل داخلی و خارجی عنوان می کنند.

به عنوان مثال از جمله دلایلی داخلی افزایش نرخ دلار، افزایش سفر های خارجی در فصل تابستان و همچنین آغاز اعزام حاجیان عنوان می شود.

بر اساس این گزارش با توجه به اینکه در ایام حج قرار داریم و قرار است ۶۰ هزار جاجی به حج مشرف شوند این افراد تقاضای دلار را افزایش می دهند. 

از سوی دیگر به اعتقاد برخی کارشناسان تحولات خارجی دومین دلیل افزایش نرخ دلار است زیرا مواضع سیاست خارجی دولت امریکا و ترامپ موجب نگرانی های روانی مردم شده است.

تحلیل کارشناسان از این اتفاق قیمت ارز در کشور متاثر از عوامل روانی و اقتصادی است که بازار عرضه و تقاضا ارز را در بازار متاثر می کند.

اما دلیل دیگرافزایش نرخ دلار، نزدیک شدن به مراسم تحلیف رییس جمهور و جابه جایی کابینه است.

اما سیاست تک نرخی کردن ارز همواره از آرزوها و رویاهایی است که باید دولت به آن جامه عمل بپوشد. 

بنا به گفته کارشناسان مساله نرخ ارز یک بحث است و مهم‌تر از آن، تعیین‌تکلیف برای افق حداقل یک‌ساله است که مشخص شود در این مدت نرخ ارز و نوسانات آن به چه شکل خواهد بود؛ به نحوی که فعال اقتصادی اعم از صادرکننده و واردکننده تکلیف خود را برای افق یک‌ساله تعیین کند.





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار