استاندار قزوین گفت: شناسایی منابع مالی جدید از جمله سرمایه های ایرانیان خارج از کشور نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد کشور دارد.
کد خبر: ۴۶۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 26 July 2017
فریدون همتی، سه شنبه شب در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی بانک، بیمه، بورس و فرصت های سرمایه گذاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین گفت: کشور ایران از ظرفیت های فراوانی برخوردار است که اگر بخوبی شناسایی و شکوفا شود می تواند دستاودرهای ارزشمندی برای ما داشته باشد.

استاندار قزوین یادآورشد: مهمترین مشکل ما این است که تولید و اشتغال کشور برمبنای اقتصاد نفتی است به همین دلیل از کار و سرمایه گذاری دور شده ایم و از تولید عقب افتاده ایم که این روند باید اصلاح شود.

همتی گفت:باید بدنبال روش های جدیدی برای جذب سرمایه گذاری و تامین منابع مالی برای تولید و اشتغال باشیم تا کارها شتاب گیرد.

وی اضافه کرد: با نگاه کارشناسی و استفاده از تجارب کشورهای موفق می توانیم در عرصه تولید و اشتغال هم به موفقیت برسیم و در این میان شناسایی ظرفیت های گردشگری باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

تحقق رشد ۸ درصدی نیازمند اشتغال یک میلیون نفری است

استانداری قزوین اظهارداشت: تحقق رشد ۸ درصدی نیازمند اشتغال یک میلیون نفری است و باید از سرمایه های ۲۵ هزار مییارد دلاری ایرانیان خارج از کشور بتوانیم بخوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: باید ریشه یابی کنیم چرا نتوانسته ایم از این سرمایه های ارزشمند ایرانیان خارج از کشور استفاده کنیم در حالی که با شناسایی منابع جدید مالی قادریم کارهای مهمی را عملیاتی کنیم.

نظام اداری کشور فرسوده است

همتی یادآورشد: متاسفانه نظام اداری کشور فرسوده و ناکارآمد است و جوابگوی نیازهای کنونی نیست به همین دلیل کارمندان و مدیران دغدغه کار ندارند و کارهای سرمایه گذاری هم مغفول می ماند در حالی که اگر پرداخت حقوق های ما به میزان جذب سرمایه گذاری وابسته بود شرایط فرق می کرد.

استاندار اظهارداشت: باید رابطه نفت از اقتصاد کشور جدا شده و درآمدهای نفتی در صندوق ذخیره ارزی برای کارهای مهم زیربنایی استفاده شود و تنها در این صورت به رشد اقتصادی خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: وقتی یک تولیدکننده و کارآفرین سه سال درپیچ و خم اداری ما معطل می شود نمی توانیم به شکوفایی اقتصادی امیدوار باشیم و به رشد مورد نظر برسیم.

همتی اضافه کرد: اگر بازار کار جذابیت لازم را داشته باشد دیگر سرمایه های مردم در بانکها پس انداز نمی شود بلکه در تولید استفاده می شود و اقتصاد رونق می گیرد.  

بخش خصوصی موتور محرکه اقتصاد است

استاندار اضافه کرد: بخش خصوصی به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور می تواند به تولید ملی کمک کند و ما نیز وظیفه داریم با حمایت جدی از این بخش به رونق اقتصاد کمک کنیم.

همتی گفت: در صورت بازنگری مدیران بانکها و کارآفرینان در رویکردهای حمایتی می توان به موفقیت های بیشتری در کار دست یافت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار