مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: متاسفانه آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در سطح استان و از سوی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد غفلت واقع شده که توجه به این مهم باید در اولویت جدی قرار گرفته و اقدامات لازم انجام شود.
کد خبر: ۴۶۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 26 July 2017
منصور جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار در قزوین اظهار داشت: 31 تیرماه تا 6 مرداد ماه به نام هفته فنی و حرفه‌ای نامگذاری شده که در این زمینه برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: در راستای ارتقاء سطح مهارت و امور فنی برنامه‌های آموزشی در پادگان‌ها، صنوف، زندان‌ها، اتحادیه‌ها و روستاها برگزار می‌شود که در جهت کارآفرینی و اشتغالزایی نیز گامی موثر به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین تصریح کرد: براساس آمارها در سال 95 بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر-ساعت در مراکز ثابت و سیار آموزش‌های مهارتی در رشته‌های مختلف را فراگرفتند.

جلیلوند برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بیش از 2 میلیون و 500 نفر از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد.

وی عنوان کرد: متاسفانه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در سطح استان و از سوی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد غفلت واقع شده که توجه به این مهم باید در اولویت جدی قرار گرفته و اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: براساس آمارها در سال 95 ، 58 تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی مختلف در راستای ارتقاء سطح مهارت در جامعه منعقد شده که براساس تفاهم‌نامه شرکت شهرک‌های صنعتی بیش از 2 هزار نفر از کارگران آموزش‌های مهارتی را کسب کردند.

جلیلوند گفت: مدارک سازمان فنی و حرفه‌ای بین‌المللی بوده و دارای استاندارد جهانی است که امسال آموزش کیفی با توجه بیشتر به بازار کار در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه مادران و بانوان در جامعه تصریح کرد: با توجه به جایگاه مادران و بانوان در جامعه و همچنین تربیت نسل آینده طرح مادران کارآفرین به میزان 50 هزار نفر-ساعت در استان اجرا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: 2 طرح کارورزی و کارآموزی به ترتیب با سهمیه 2540 و 800 نفر در استان قزوین اجرا شد.

جلیلوند ادامه داد: طرح آموزش غیرحضوری خبرنگاران در استان قزوین در اولویت بوده که برای این دوره 236 ساعت آموزش پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 188 آموزشگاه خصوصی در حوزه مهارت‌آموزی فعالیت می‌کند که باید از ظرفیت دولتی و خصوصی در جهت ارتقاء سطح دانش جامعه استفاده کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار