مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس گفت: مصرف بنزین در این استان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، هفت درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۴۶۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 26 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا امین ، در سه ماه نخست پارسال 434 میلیون لیتر بنزین در جایگاه های سوخت این استان عرضه شد که این رقم با هفت درصد افزایش در سه ماه نخست امسال به 464 میلیون لیتر رسید. 
پیش از این وزیر نفت با اشاره به رشد فزاینده مصرف بنزین در کشور، از این وضعیت ابراز نگرانی کرده و گفته بود: مصرف بنزین در کشور ترمز بریده است. 
بنا بر آمار اعلامی وزارت نفت، امسال میانگین مصرف سوخت در کشور به روزانه 79 میلیون لیتر رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 8.5 درصدی را نشان می دهد.
با توجه به این آمار، رشد هفت درصدی مصرف بنزین در استان فارس نشان دهنده آن است که مصرف این فرآورده نفتی در این استان از رشد کمتری نسبت به متوسط کشوری برخوردار بوده است. 
به نوشته تارنمای وزارت نفت، مصرف بنزین کل کشور در روزهای گذشته به سبب اوج گیری سفرهای تابستانی، بهبود نسبی رفاه مردم و افزایش تولید خودرو رشد قابل توجهی یافته است.
بر اساس آمارهای موجود، تولید خودرو در کشور نسبت به پارسال 37 درصد رشد کرده و واردات خودرو نیز نسبت به پارسال شاهد افزایش 21 درصدی بوده است، البته با وجود افزایش بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در کشور، خودروهای فرسوده متناسب با آن اسقاط نشده است و از این رو، رشد خیره کننده مصرف بنزین ارتباط معناداری با کیفیت و کیمت ناوگان خودرویی کشور پیدا می‌کند.
بر اساس این گزارش، بهبود نسبی وضع رفاهی مردم و رشد اقتصادی 6 درصدی سبب افزایش تردد خودروهای شخصی بنزین سوز و افزایش سفرهای درون و برون شهری و در نتیجه مصرف زیاد بنزین شده است.
** افزایش مصرف نفت گاز و نفت سفید  کاهش مصرف نفت کوره در فارس
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس در بخش دیگری از گفت و گو با ایرنا از افزایش مصرف نفت گاز (گازوییل) و نفت سفید در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد. 
امین گفت: در بهار 95 مصرف نفت گاز استان فارس 408 میلیون لیتر بود که در بهار امسال در روندی صعودی به 412 میلیون لیتر رسید. 
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال، 74 میلیون لیتر نفت سفید در این استان مصرف شد که نسبت به رقم 73 میلیون لیتر مصرف این فرآورده در مدت مشابه پارسال رشد اندکی را نشان می دهد. 
امین همچنین گفت: در میان فرآورده های نفتی، در سه ماه نخست امسال مصرف نفت کوره در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش 12 درصدی را نشان می دهد. 
وی ادامه داد: در بهار امسال، 9 میلیون و 500 هزار لیتر نفت کوره در استان فارس عرضه شده است و این در حالی است که در بهار پارسال، 11 میلیون لیتر از این فرآورده نفتی در این استان توزیع شده بود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار