رئیس جهاد کشاورزی سبزوار از کوتاه‌ شدن دست دلالان از خرید محصولات کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ 12 June 2015
منصور برغمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدام دولت در زمینه اعلام به‌موقع قیمت تضمینی خرید گندم و جو سبب افزایش رغبت کشاورزان در فروش محصولات به دولت شد، اظهار کرد: این مسئله سبب شد تا دلالان محصولات کشاورزی نتوانند محصولات را از کشاورزان خریداری کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سبزوار تصریح کرد: با تلاش صورت‌گرفته در حال حاضر میزان 3 هزار و 500 تن جو در شهرستان با قیمت پایه هر کیلو 920 تومان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت نیز میزان 3 هزار و 800 تن گندم با قیمت پایه هر کیلو هزار و 155 تومان از کشاورزان خریداری شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغی بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده که پیش‌بینی ما تا پایان فصل برداشت خرید بیش از 7 هزار تن گندم است.

برغمدی با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم در زمینه تامین مرغ ماه مبارک رمضان گفت: در این زمینه میزان خوبی در شهرستان ذخیره‌سازی شده که با توجه به جوجه‌ریزی صورت گرفته در مرغداری‌های سطح شهرستان مشکلی در زمینه تامین مرغ و یا افزایش قیمت‌های نداریم و اگر تنشی در بازار در حوزه تامین و قیمت‌ها صورت گیرد، توزیع مرغ منجمد در بازار صورت می‌گیرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به اینکه نظارت، توزیع و تنظیم بازار محصولات بخش کشاورزی بر عهده این سازمان گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در این زمینه دارای خلاء‌های در زمینه تامین ابزار مورد نیاز برای این نظارت‌ها هستیم که برای اجرای این طرح‌ها نیاز به کمک دستگاه‌های نظارتی در شهرستان داریم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سبزوار در برخی محصولات کشاورزی صاحب نام و برند است، عنوان کرد: در حوزه شیلات، تامین تخم مرغ، گوشت مرغ و گوشت دام، زعفران و برخی دیگر از محصولات در استان دارای رتبه‌های خوبی هستیم و این مسئله نشان از کیفیت محصولات بخش کشاورزی در سبزوار است.

برغمدی با بیان اینکه کیفیت محصولات بخش کشاورزی مانند مرغ و تخم مرغ سبب گرانی اندک آنان شده است، گفت: شرکت‌های تعاونی و تولیدکنندگان در این زمینه رغبت جدی بر عرضه محصولات به صورت مستقیم به مردم را دارند که این مسئله سبب کاهش همین میزان نیز می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سبزوار در زمینه تامین گوشت قرمز در شهرستان نیز افزود: شرکت پشتیبانی دام در این زمینه متولی پیگیری است که در صورت نیاز گوشت قرمز به بازار عرضه وارد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار