معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: مطالبات گندم کاران در دو مرحله و تا هفته آینده پرداخت می شود.
کد خبر: ۴۶۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 25 July 2017
منوچهر حبیبی در گفتگو با خبرنگار اظهارداشت: یکی از سیاست های دولت خرید تضمینی محصولات استراتژیک و تامین بموقع منابع مالی آن است که این رویکرد در دولت یازدهم با جدیت دنبال می شود.

وی افزود: حجم ریالی خرید گندم بالاست و تنها در استان قزوین گردش مالی خرید تضمینی محصولات کشاورزی از قبیل گندم، جو و کلزا بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است.

حبیبی بیان کرد: با بسیج امکانات وآماده شدن سیلوها و انبارهای ذخیره سازی تاکنون نسبت به خرید ۱۹۰ هزارتن گندم و ۱۲ هزارتن جو و همچنین ۹ هزار تن محصول کلزا در استان اقدام شده است.

وی یادآورشد: در استان قزوین تعداد ۳۰ مرکز ثابت خرید گندم و ۴ مرکز برای خرید کلزا اختصاص یافته که با توجه به دستورالعمل خرید تضمینی گندم، سررسید پرداخت مطالبات گندم کاران از ۱۲ تیرماه تعیین شده که ۵۰ درصد بصورت نقدی است.

حبیبی در خصوص میزان پرداختی در خرید محصول کلزا نیز گفت:تاکنون ۹ هزار تن محصول کلزا در استان خریداری شده که از مبلغ ۲۴ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان، حدود ۸۲ درصد معادل ۱۹ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

معاون استاندار قزوین در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران اظهارداشت:  پرداخت مطالبات گندم کاران در سراسر کشور بویژه در استانهای گندم خیز به صورت خرید تضمینی گندم در دو مرحله انجام می شود که ۵۰ درصد آن در حال پرداخت است و مابقی نیز در روزها و هفته های آینده به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.

وی بابیان اینکه امسال با ترغیب و پیگیری بخش خصوصی و کارخانجات آرد ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان افزایش یافته تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی استان، شرکت غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی و دیگر دستگاه های متولی، ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم قبل از شروع فصل خرید، حدود ۶۰ هزار تن افزایش یافت.

حبیبی اضافه کرد: با افزایش ظرفیت سیلوها از تشکیل صف های کامیون داران برای تحویل گندم جلوگیری شد و رضایت کشاورزان نیز با تسریع در کارها فراهم شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار