استاندار قزوین گفت: ۱۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان قزوین پرداخت شده است.
کد خبر: ۴۶۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 24 July 2017
فریدون همتی صبح امروز در حاشیه بازدید وزیر کار از طرح‌های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: برخلاف شرایط دشوار در دولت یازدهم و تحریم و شرایط سخت واحدهای تولیدی، شاخص‌های اقنصادی مثبت داشتیم.

وی افزود: پس از برجام در استان انسجام و وحدت مسئولان نتایج مطلوبی را به وجود آورد و ظرفیت‌های خوب استان در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری شناسایی و به آنها پرداخته شد.

استاندار قزوین با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی تصریح کرد: 1228 واحد صنعتی، کشاورزی و گردشگری در استان قزوین بیش از 1340 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که در رونق اقتصادی نقش بسیار مهمی ایفا کرد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان قزوین به 10.9 درصد کاهش یافته که نشان‌دهنده پاسخ مناسب از راهکارها و سیاست‌های اتخاذ شده است عنوان کرد: در سال گذشته 22 هزار شغل ایجاد شد که 14 هزار بیمه تامین اجتماعی و 8 هزار خوداشتغالی را شامل می‌شود.

همتی همچنین میزان صادرات استان قزوین در سال گذشته را 675 میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: استان قزوین در کسب درآمدهای مالیاتی نیز پیشتاز سایر استان‌ها است به نحوی که در سال گذشته 1250 میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشت.

استاندار قزوین درباره برنامه‌ریزی برای سال 96 اظهار داشت: 1 میلیارد دلار صادرات و 1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی و 20 هزار شغل برنامه‌ریزی شده برای سال96 برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: تکمیل 500 واحد نیمه تمام تا پایان سال در اولویت بوده که جهش قابل توجهی در افزایش تولید و رونق اقتصادی در بر خواهد داشت.

همتی با بیان اینکه کشمش تاکستان قابلیت صادرات به کشورهای خارجی را دارد عنوان کرد: 35 هزار هکتار باغ انگور در استان قزوین وجود دارد که سالانه 300 هزار تن انگور تولید می‌کنند که با داربستی کردن به 3 برابر افزایش می‌یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار