رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند که وظیفه نگهداری و توانبخشی برای این معلولان بر عهده سازمان بهزیستی است
کد خبر: ۴۶۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 23 July 2017
انوشیروان محسنی‌بندپی بعدازظهر امروز در نشست صمیمی با کارکنان بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: طی چند سال گذشته اقدامات و فعالیت‌های سازمان بهزیستی گمنام بود اما خوشبختانه امروز نسبت به 22 هزار نیروی انسانی شاغل در سازمان بهزیستی سراسر کشور نگاه و رویکرد جدیدی ایجاد شده است.

وی با بیان این مطلب که مقابله با آسیب‌های اجتماعی در اولویت جدی سازمان بهزیستی است، بیان کرد: بهزیستی اقدامات مطلوبی در حوزه‌های مختلف انجام داده به طوری که در سال 95 و در بین دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بهزیستی رتبه برتر را کشف کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت راه‌اندازی اورژانس اجتماعی، خاطرنشان کرد: در مقطعی طرح اورژانس اجتماعی از نظر کمی و کیفی در کشور متوقف شده بود که خوشبختانه با پیگیری جدی مسئولان تجهیز 150 شهر در سراسر کشور به اورژانس اجتماعی مصوب شد.

محسنی‌بندپی عنوان کرد: بر اساس آمارها سالانه 25 تا 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند که وظیفه نگهداری و توانبخشی برای این معلولان بر عهده سازمان بهزیستی است؛ از همین رو با همکاری مسئولان مربوطه انجام آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج برای زوج‌های جوان اجبار شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون بازنگری مدیریت کشور کارکنان بهزیستی نیز مانند کارکنان آموزش و پرورش و وزارت بهداشت باید از مزایای افزایش حقوق برخوردار شوند و بر همین اساس سالانه 20 درصد حداقل حقوق به آنها اضافه می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار