دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به برگزاری شورای برنامه ریزی بدون حضور مسئولان قضایی استان، گفت: حضور دستگاه قضایی در جلسات تصمیم گیری استان نباید محدود و گزینشی باشد.
کد خبر: ۴۶۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 22 July 2017
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح شنبه در نشست مسئولان قضایی استان قزوین که در سالن جلسات برگزار شد، بیان کرد: وجود برنامه مهم است از این رو همواره برنامه های استان را برای دادستان ها تدوین کرده ایم.

وی ادامه داد: زمان بندی در برنامه های امر مهمی است؛ لازم است از دستگاه ها بخواهیم تا جایگاه خود را در حال حاضر مشخص کنند تا بتوانند نسبت به برنامه وضعیت خود را بدانند و برای رسیدن به شاخص ها تلاش کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: وظایف ذاتی در مجموعه در حال اجراست ولی برای اجرای برنامه ای امور نیاز به امکانات و نیروی انسانی هستیم که متناسب برنامه ها تأمین شود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی استان گاهی ما را به جلساتی دعوت می کنند که مشکلات جاری را برطرف کنند که حضور دستگاه قضایی در این جلسات باید مداوم، منظم و فراگیر باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به برگزاری شورای برنامه ریزی بدون حضور مسئولان قضایی استان، تصریح کرد: حضور دستگاه قضایی در جلسات تصمیم گیری استان نباید محدود و گزینشی باشد بلکه باید با حضور از اعتبارات بخش قضایی، کنترلی و نظارتی و همچنین نیم درصد استان بهره مند شویم.

وی توضیح داد: وقتی حضور نداریم از برخی اعتبارات تخصیص یافته نمی توانیم دفاع کنیم، این غفلت خارج ار استانی است؛ گاهی حق سازمان های ما داده نمی شود که نوعی اجحاف در تقسیم بودجه در شورای برنامه ریزی استان می شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: یک عضو قضایی باید از اعضای شورای برنامه ریزی استان باشد، دستگاه قضایی در کمیته های مختلف عضویت دارد ولی لازم است عضویت در شورای برنامه ریزی استان از طریق کشوری پیگیری شود.

وی یادآورشد: حضور ما در شورای برنامه ریزی کمک می کند تا بتوانیم در تخصیص اعتبارات سازمان ها دفاع لازم و متناسب را ارائه کنیم و فضا را برای خدمت هر چه بیشتر و بهتر به مردم فراهم کنیم.

آینده نگری توأم با گذشته و حال نگری اساس برنامه توسعه قضایی است

فرهاد زارعی  معاون برنامه ریزی  دادگستری استان قزوین نیز در ادامه گفت: گذشته نگری، حال نگری و آینده نگری تلفیقی از رویکردهای حاکم بر برنامه توسعه قضایی چهارم را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه مساله برنامه و برنامه ریزی یکی از مسائل مهم کشور است به طوری که در سطوح مختلف کشور برنامه وجود دارد، ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرمایند همه کارها باید براساس برنامه های مصوب انجام بپذیرد تا در پرتو همت امیدوارانه نقایص برطرف شود و دستگاه قضایی روز به روز شکوفاتر شود.

معاون برنامه ریزی  دادگستری استان قزوین اضافه کرد: ریاست محترم قوه قضائیه به منظور مهندسی فکری، طراحی های جامع را مطرح کرده که نشان از اهتمام جدی در این زمینه دارد چراکه وجود نظام برنامه ریزی امری لازم است.

وی تصریح کرد: برنامه چهارم توسعه قضایی با نگاه به اسناد بالادستی، سیاست های کلی ابلاغی، بخشنامه ها و مصوبات قوه قضائیه تدوین شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: برنامه چهارم توسعه قضایی در فرایند لازم طی شده و نظرخواهی در خصوص اصلاح و پیشنهادها و ایده ها در کارگروه ها و بررسی نظرات در کارگروه ها صورت پذیرفته است.

وی در خصوص مزایای برنامه چهارم توسعه قضایی کشور اظهارداشت: راهبرد مناسب برای اجرای تکالیف قانونی و اجرای منویات رهبری، ساماندهی و هماهنگی فرایند توسعه قضایی، نظامند کردن امر نظارت در برنامه ها و پیش بینی برنامه های عملیاتی راهبردهای توسعه قضایی را تشکیل می دهد.

معاون برنامه ریزی  دادگستری استان قزوین اعلام کرد: مشارکت، مداومت و جامعیت، قابلیت نظارت و انعطاف پذیری؛ اصول حاکم بر برنامه هستند.

وی افزود: گذشته نگری، حال نگری و آینده نگری تلفیقی از رویکردهای حاکم بر برنامه را تشکیل می دهد.

زارعی یادآورشد: برنامه چهارم توسعه قضایی کشور در سه فصل قضایی، اجرایی و عمومی تدوین شده که دارای ۱۹ هدف، ۶۵ راهبرد و ۳۰۷ برنامه راهبردی است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار