رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در سه ماهه امسال ۱۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار از استان قزوین به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۴۶۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 19 July 2017
علی پرزحمت در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی که سه شنبه شب در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: در سه ماهه امسال ۱۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار از گمرک استان به خارج از کشور صادر شد.

وی بیان کرد:کالاهای صادراتی شامل پلاستیک،نایلون،مواد شوینده، مواد غذایی است که به کشورهای عراق،افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، تاجیکستان، سوریه، امارات، ارمنستان و روسیه شادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: از مجموع صادرات یادشده ۱۱۰ میلیون دلار کالای صنعتی، معادل ۷۲ درصد، صنایع تبدیلی با ۲۳ میلیون دلار معادل ۱۵ درصد، محصولات کشاورزی با ۱۹ میلیون دلار معادل ۱۲.۵ درصد است.

وی یادآورشد: از گمرک قزوین بیش از ۱۰۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۳ میلیون دلار صادر شده است که از نظر ارزش ۵۰ درصد و وزنی ۲۵ درصد افزایش داشته است.

واردات ۳۱ هزار تن کالا به گمرک قزوین

پرزحمت گفت: در سه ماهه امسال ۳۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۸ میلیون دلار از طریق گمرک قزوین وارد استان شده است که از نظر وزنی ۱۵ درصد کاهش و ارزش نیز ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد:کالاهای وارداتی شامل کمپرسور سیستم های برودتی، کولرخودرو، محصولات پلاستیکی بوده که از کشورهای چین، آلمان، ایتالیا، امارات و ژاپن وارد گمرک قزوین شده است.

اتحادیه صادرکنندگان در قزوین شکل می گیرد

پرزحمت اظهارداشت: با راه اندازی اتحادیه صادراتی در قزوین بزودی با حضور ۳۰ نفر از تجار و بازرگانان زمینه نظم بخشیدن به فعالیتهای صادراتی مهیا خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار