استاندار قزوین گفت: با راه اندازی شرکت سهامی سرمایه گذاری می توانیم سرمایه های خرد و کوچک شهروندان را برای اجرای طرح های توسعه ای و دادن سود مناسب بکار گیریم.
کد خبر: ۴۶۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 19 July 2017
فریدون همتی در جلسه صادرات غیرنفتی که سه شنبه شب در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در استان قزوین ظرفیت های خوبی داریم که دنبال سرمایه گذار هستیم تا این توانمندی ها را شکوفا کنیم.

وی افزود: ثروت های خدادادی فراوانی در استان داریم که باید شکوفا شود و در این مسیر باید شرایط را تسهیل و سرمایه گذاران را در کار مشارکت دهیم.

استان قزوین نیازمند راه اندازی شرکت سهامی سرمایه گذاری است

استاندار یادآورشد: سرمایه های خرد و کوچک زیادی در دست مردم است که اگر ما بتوانیم اعتماد آنها را جلب کنیم حاضرند آن را وارد چرخه اقتصاد و عمران و سازندگی کنند و از سود منطقی و حلال آن نیز برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: خوزستان با داشتن منابع نفتی می تواند به اقتصاد خود کمک کند و ما هم با داشتن تونل باد، چشمه های آبگرم، انرژی خورشید و رودخانه شاهرود باید بتوانیم از این استعدادها برای توسعه استان استفاده کنیم.

همتی اظهارداشت: اگر سرمایه های کوچک و درشت مردم استان را بتوانیم جمع کنیم می توانیم طرح های مهمی را که هم سودآور باشد و هم به عمران منطقه کمک کند اجرا کنیم و پیشرفت استان را سرعت بخشیم.

وی گفت: همچنین می توانیم مرکز توسعه بر مبنای حمل و نقل ریلی را راه اندازی کنیم و در ایجاد نیروگاههای بادی و خورشیدی و طرح های شیلات جدی باشیم.

استاندار اظهارداشت: باید بپذیریم که دیگر مانند گذشته نمی توان جلو رفت و لازم است با استفاده از روشهای نوین در مسیر توسعه گام برداریم.

تشکر استاندار از اداره مالیات و گمرک

همتی در ادامه پس از اعلام رضایت تعدادی از صادرکنندگان از روند فعالیت گمرک با تشکر از این ادارات گفت: با همراهی بسیار خوب آقایان پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی و نیک روش مدیرکل گمرک امیدواریم سایر مدیران هم برای روان سازی کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان تلاش کنند.

وی اضافه کرد: از صادرکنندگان و واردکنندگان استان انتظار داریم از گمرک قزوین اقدام کنند تا بتوانیم شرایط سهل تری را برای آنها مهیا کنیم.

استاندار از بالا بودن هزینه تزرانزیت کالا و بار در استان گلایه کرد و گفت: اگر هزینه حمل کالا در استان مانند سایر استانها تعدیل نشود و گرانتر از مناطق دیگر باشد به صادرکنندگان اجازه خواهیم داد خودشان از هر جا که خواستند کامیون برای جابجایی استفاده کنند.

مدیران استان پیگیر امور تولیدکنندگان باشند

همتی اظهارداشت: مدیران استان از جمله روسای سازمان صنعت، کشاورزی باید امور تولیدکنندگان و صادرکنندگان را با رفتن حضوری به مرکز پیگیری کنند و به نامه نگاری اکتفا نشود.

وی اضافه کرد: دغدغه ما این است که کالاهای مرغوب ایرانی را وارد بازارهای جهانی کنیم و اجازه ندهیم برخی افراد سودجو و غیرحرفه ای این بازار را خراب کنند. استاندار خواستار پیگیری لازم برای حضور سرمایه گذار روسی در احداث شهرک گلخانه ای در منطقه تاکستان شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار