دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: از شاخصه های بارز در تأمین امنیت مردم و جامعه برخورد با اراذل و اوباش است و دستگاه قضایی در تثبیت امنیت جامعه هیچ گونه سهل انگاری را نمی پذیرد.
کد خبر: ۴۶۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 19 July 2017
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: مبارزه با پدیده های مجرمانه و ناهنجاری های اجتماعی که موجب تعرض به امنیت عمومی و سلامت اجتماعی می شود، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی برای رسیدگی به مطالبات مردم آماده است و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که با استناد به قانون، همکاری پلیس و استفاده از قضات با انگیزه با شرارت‌ها و جرایمی که مخل امنیت است، برخورد می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: دستگیری و جمع آوری اراذل و اوباش می تواند گام مهم و محکمی در جهت رسیدن به امنیت اجتماعی و جلوگیری از شکل گیری باندهای حرفه ای تبهکاری باشد که می تواند سلامت روانی را در جامعه با کاهش جرائم ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: از شاخصه های بارز و جدی در تأمین امنیت مردم و جامعه برخورد با اراذل و اوباش است و دستگاه قضایی در تثبیت امنیت جامعه تمام تلاش خود را کرده و هیچ گونه سهل انگاری و مماشات را نمی پذیرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد:  به طور قطع تلاش پیگیرانه نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای دستگیری و برخورد با زورگیران و اوباش حرکت مثبتی است که نباید به اقدامات مقطعی محدود شده بلکه باید به صورت مداوم در دستور کار نهادهای ذی ربط قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اراذل و اوباش گروهی هستند که با قدرت نمایی و سرکشی و بی‌توجهی به قانون و اخلاق، آسایش و آرامش مردم را از بین برده و امنیت و نظم اجتماعی را متزلزل کرده‌اند، این قبیل افراد در رفتارهای خود برقانون شکنی در ملأعام اصرار داشته و قوانین و حتی اخطارها را به سخره می‌گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تأکید کرد: کیف ربایی، سرقت همراه با آزار و اذیت، شرارت‌های محلی، درگیری دسته‌جمعی، ایجاد رعب و وحشت، مزاحمت برای نوامیس و خلل در نظم عمومی جامعه از جمله جرائمی است که از سوی اراذل و اوباش سر می‌زند.

وی اظهار داشت: در نحوه برخورد با این مجرمان باید به‌گونه‌ای رفتار شود که از قهرمان‌پروری این افراد در میان سایر هم‌گروهی‌های آنها جلوگیری شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: خوشبختانه در حال حاضر دستگاه قضایی در خصوص جرایم خشن که امنیت عمومی را مختل می‌کند سیاست روشنی دارد و آن برخورد قاطع با مجرمین است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش بی‌تردید خواسته تمامی شهروندان هست، در چنین شرایطی، مبارزه با پدیده‌های مجرمانه و ناهنجاری‌های اجتماعی که موجب تعرض به امنیت عمومی و سلامت اجتماعی می‌شود، بی‌شک ضرورتی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

وی ادامه داد: مهم‌ترین تأثیر برخورد با اراذل و اوباش احساس امنیت اجتماعی است و احساس امنیت، آرامش روحی و تأثیرات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را به بار می‌آورد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: البته بعد از مرحله جمع‌آوری باید برای نگهداری و بازپروری این افراد فکر اساسی شود زیرا این دوره مهم‌ترین نقش را در خارج شدن مجرمان از چرخه تبهکاری دارد.

وی یادآور شد: تلاش ما این است که مردم احساس آرامش کنند و امیدواریم در برخورد با اینگونه ناهنجاری ها اقتدار دستگاه قضا و نظام را به منصه ظهور برسانیم و با اینگونه برخوردها آرامش را در میان مردم ایجاد کنیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار