معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: برای ارتقاء حقوق شهروندی مقابله با کاهش آسیب های اجتماعی حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق در اولویت برنامه مسئولان استان قزوین قرار دارد.
کد خبر: ۴۶۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 18 July 2017
سیدسعید شاهرخی روز دوشنبه در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان قزوین که باحضورجانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت:مردم مهمترین سرمایه اجتماعی نظام هستند لذا باید همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها، مردم ‌محور باشد تا به نتیجه برسیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت:با توجه به ارزیابی وزارت کشور وشناسایی سرمایه و شاخص های اجتماعی ضرورت توجه به برخی از موارد به صورت جدی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

شاهرخی یادآورشد: حاشیه ‌نشینی، اعتیاد، طلاق و سایر مباحث حوزه آسیب‌های اجتماعی به صورت جدی در دستور کار مسئولان است و به صورت هدفمند در استان قزوین دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: تقوا، دیانت، فرهنگ غنی و پیشینه ارزشمندی که در استان قزوین وجود دارد، بستر قوی و مناسبی در حوزه عفاف و حجاب زمینه ایجاد کرده که باید آـز آن استفاده مناسبی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: از آنجا که امکان دارد عده‌ای با خودنمایی و هنجارشکنی ظاهر مسائل را به گونه دیگری نشان دهند اما بر اساس آمارها در استان قزوین عفاف به شکل مطلوبی وجود دارد.

شاهرخی اضافه کرد: نخستین گامی که باید برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب که بی‌ارتباط با حقوق شهروندی نیست، برداریم، تقویت باورهای دینی مردم است.

وی اضافه کرد: نقش حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعات و روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند در حوزه عفاف و حجاب بسیار اثرگذار باشند و از طریق تریبون‌های نماز جمعه می‌توان حساسیت موضوع عفاف و حجاب را در بین مردم نهادینه کرد.

شاهرخی بیان کرد: نباید به اجبار چادر سر کارمندان خانم کنیم بلکه باید این باور در افراد ایجاد شود تا خارج از فضای اداری هم با حجاب چادر در جامعه حضور پیدا کنند.

شارخی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی به ویژه صدا و سیما نقش اساسی در تقویت باورهای دینی بین مردم جامعه دارند و با رویکرد فرهنگی یابد در این زمینه تلاش کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: منشور حقوق شهروندی یکی از افتخارات دولت یازدهم است که رونمایی شد و این منشور فقط برای دولت تکلیف ایجاد نکرده بلکه تمام بخش‌ها و دستگاه‌ها باید برای تحقق آن همکاری کنند.

شاهرخی گفت: استان قزوین در پیگیری‌های مرتبط با حقوق شهروندی در ردیف استان‌های پیش‌رو در این حوزه است.

وی افزود:مهمترین بستر اجرایی درحقوق شهروندی آگاهی مردم از حقوق خود است که در این زمینه برنامه‌هایی در استان قزوین انجام شده و در تداوم آن لازم است از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد بیشتر استفاده کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار