نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نهادینه شدن ربا و ظلم در جامعه به سلامت جامعه آسیب می زند و عفاف و حجاب را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و وجود آن زیبنده نظام اسلامی نیست.
کد خبر: ۴۶۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 18 July 2017
آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در دیدار با علی ملازاده، جانشین بازرسی ستاد صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد اظهارداشت: ظلم بالاترین منکر است و ربا یکی از شاخه‌های ظلم در فضای اقتصادی است و از منکرات جدی امروز جامعه تلقی می شود و اگر ظلم از جامعه برچیده شود، بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی رخ نمی دهد.

وی افزود: ربا در ردیف منکراتی است که باید جلوتر از عفاف و حجاب در پی حل آن باشیم، زیرا جامعه‌ای که به ربا مبتلا شود شاهد بی عفتی و بد حجابی خواهد بود لذا برخورد با این پدیده ضروری است.

امام جمعه قزوین تبعیض» را از دیگر مصادیق منکر در جامعه دانست و یادآورشد:درجامعه‌ اسلامی نباید تبعیض دیده شود و باید تلاش کنیم تا مردم شیرینی عدالت را احساس کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهارداشت: در زمینه معروف و منکر اولویت های جدی داریم که باید آن‌ها را ببینیم و برطرف کنیم تا عفاف و حجاب هم درست شود.

امام جمعه قزوین اضافه کرد:ایمان و اعتقاد سرمایه ارزشمندی است که باید در امنیت باشد و اگر آسیب ببیند جامعه با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

وی فعالیت بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین را بسیار خوب ارزیابی کرد و یادآورشد: حجاب نماد بیرونی است که ریشه درونی آن عفاف است و اگر عفاف وجود نداشته باشد حجاب معنا و مفهومی پیدا نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر می‌خواهیم حجاب واقعی در جامعه شکل بگیرد، باید در این زمینه جدی کار کنیم و برنامه داشته باشیم زیرا عفاف یک فضیلت اخلاقی و خلق خوی درونی است و با اصلاح آن، حجاب هم درست خواهد شد.

وی اضاه کرد: عقیده، عبادت، تقوا، کرامت، عفاف و حجاب مراحل مهندسی شده در دین است و برای ترویج حجاب در جامعه و نهادینه شدن آن، باید بر مبنای نقشه مهندسی شده دین حرکت کنیم.

در این دیدار علی ملازاده گزارشی از  فعالیت ستاد صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور ارائه کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار