دبیر هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان قزوین ایثار و ازخودگذشتگی را وجه تشابه فعالان حوزه رسانه و بهزیستی دانست.
کد خبر: ۴۶۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 17 July 2017
میترا بهرامی در دیدار اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان قزوین با مدیرکل و معاونان بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: حوزه بهزیستی و رسانه، وجوه مشترک و اتصالی دارند و یکی از آنها ایثار و ازخودگذشتگی کارکنان هر دو نهاد است؛ چنانکه هر دو مجموعه، از بسیاری حقوق خود برای حل مشکلات مردم می‌گذرند.

وی افزود: همچنین قشر تحت پوشش بهزیستی در احقاق حقوق خود با مشکلات بیشتری در مقایسه با افراد دیگر روبه‌رو هستند و رسانه‌ها که رسالت تلاش و پیگیری برای احقاق حقوق مردم را بر عهده دارند، به طور معمول اتصال بیشتری میان خود و جامعه هدف بهزیستی برای به منظور پیگیری امور آنان حس می‌کنند.

عضو هیئت‌رئیسه خانه مطبوعات استان قزوین تصریح کرد: این وجوه اشتراک می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل میان مجموعه رسانه‌ها و خانه مطبوعات با اداره‌کل بهزیستی باشد.

بهرامی با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی همواره به عنوان یکی از راهکارهای اصلی در بهبود شرایط موجود مطرح است، خاطرنشان کرد: برقراری تعامل میان دو مجموعه می‌تواند در تحقق این توانمندسازی اثرگذار واقع شود.

وی توضیح داد: برگزاری دوره آموزش آسیب‌های اجتماعی ویژه خبرنگاران فعال این حوزه که اداره‌کل بهزیستی قزوین برای برگزاری آن اعلام آمادگی کرده است، در کنار برنامه‌ریزی برای آموزش خبرنگاری به افرادی از بدنه تحت پوشش بهزیستی برای تربیت خبرنگاران تخصصی حوزه بهزیستی می‌تواند زمینه‌ساز توانمندسازی آسیب‌دیدگان و حضور اجتماعی آنان باشد که این کار نیازمند بررسی، هماهنگی و تعامل است.

دبیر هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان قزوین اضافه کرد: یکی از مسائلی که همیشه بیش از بسیاری از مشکلات دیگر، آسیب‌دیدگان اجتماعی را آزار می‌دهد، نوع نگاه و رفتار آنان با این قشر است که از فرهنگ جامعه و ناآگاهی مردم سرچشمه می‌گیرد و از آنجا که آموزش و فرهنگسازی از مهم‌ترین کارکردهای رسانه به شمار می‌رود، می‌توان از ظرفیت رسانه برای اصلاح این نگاه و فرهنگسازی بهره گرفت.

بهرامی یادآور شد: به منظور آشنایی هر چه بیشتر اصحاب رسانه استان با فعالیت‌های اداره‌کل بهزیستی قزوین، در صورت هماهنگی این اداره‌کل به ویژه مدیریت روابط عمومی، برگزاری برنامه‌های بازدید از مراکز زیر نظر بهزیستی مفید خواهد بود و خبرنگاران استان چنان‌که پیش از این در گفتار و عمل نشان داده‌اند، از این قبیل فعالیت‌های اجتماعی که متناسب با روحیات آنان و ویژگی‌های خبرنگاری است، استقبال می‌کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار