رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: مشکلات بخش تولید و صنعت در ۲۵ سرفصل و محور شناسایی شده تا با ارائه راهکار عملی برای حل آن با کمک دولت اقدام شود.
کد خبر: ۴۶۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 16 July 2017
علیرضا کشاورز قاسمی روز شنبه در مراسم روز صنعت که با حضور معاون اقتصادی وزیر صنعت در قزوین برگزار شد اظهارداشت: بخش خصوصی با تحمل مشکلات عدیده در بخش تولید با انگیزه خدمت به اقتصاد و اشتغال کشور با تحمل همه سختی ها در این راه که جنگ اقتصادی است با عزم ملی وارد کار شده اما نیازمند حمایت جدی دولت است.

وی افزود: مشکلات نقدینگی، سرمایه در گردش و گران بودن مواد اولیه، دریافت عوارض و هزینه های متعدد و افزایش قیمت تمام شده از دغدغه های تولیدکنندگان است که باید برای حل آنها اقدام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: مشکلات بخش تولید و صنعت در ۲۵ آیتم و محور شناسایی شده که امیدواریم با کمک مسئولان دولتی و طرح در شورای گفتگو و کارگروههای رفع موانع تولید برای حل آنها اقدام شود.

وی بیان کرد:وقتی سود تسهیلات بانکی درکشور ما بالای ۱۸ درصد است هزینه تولیدبالا می رود و قادر نخواهیم بود با دیگر تولیدکنندگان خارجی در شرایط مساوی رقابت کنیم که باید در این زمینه نیز اقدام شود.

کشاورز قاسمی بیان کرد:نرخ ارز و سود بانکی و تامین مواد اولیه به قیمت مناسب میتواند به کاهش مشکلات این بخش کمک کند.

مهدی بخشنده نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین هم در این همایش گفت: قاچاق کالا و واردات بی رویه کالا از مهمترین مسائلی است که به تولیدکننده داخلی آسیب می زند و از مسئولان وزارت صنعت انتظار داریم در این زمینه راهکاری بیندیشند.

وی اضافه کرد: علیرغم این که تعامل و هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولان استانی برای حل مشکلات تولیدکنندگان وجود دارد اما هنوز ماونع زیاد در مسیر تولید داریم که از نمایندگان مجلس انتظلر داریم در این زمینه اقدام کنند و با بازنگری در قوانین روند سرمایه گذاری را تسهیل کنند.

بخشنده اضافه کرد: درامدهای نفتی کشور باید در نوسازی کارخانه ها هزینه شود تا بتوانیم با استفاده از تجهیزات مدرن و به روز و تکنولوژی مناسب هزینه های تولید را کاهش داده و به رقابتی شدن تولید کمک کنیم.

این صادرکننده نمونه استان یادآورشد: باید قوانین سخت گیرانه از مسیر تولید برداشته شود و مسئولان نیز شرایط روان تری را برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی مهیا کنند.

وی بیان کرد: صدور کارت سبز و ویژه برای تولیدکنندگان شاخص کار ارزشمندی است که در استان کلید خورده و امیدواریم این حرکت گامی در مسیر حل سریعتر مشکلت تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشد.

در ادامه مهدی عبدیان صادرکننده نمونه کشور و استانی گفت: جلوی ارز مبادله ای برای واردات تجهیزات تولید در کشور گرفته شده و ما تولیدکنندگان باید هزینه های زیادی را برای نوسازی واحدهایمان متحمل شویم.

عبدیان بان کرد: صنعتگران باید بتوانند تکنولوژی روز و تجهیزات مورد نیاز خود را با ارز مبادله ای وارد کنند تا به اشتغال و تولید کمک شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار