رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه گفت: با سکونت ۴۰ هزار نفر در مسکن مهر ناحیه شهری مهرگان حل مشکلات خدماتی، رفاهی و تامین زیرساختهای شهری در این ناحیه نیازمند کمک مسئولان استانی است.
کد خبر: ۴۵۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 12 July 2017
علی کاظمی علی آبادی اظهارداشت: شورا وشهرداری با جدیت پیگیر حل مشکلات و نیازهای اساسی در ناحیه شهری مهرگان است.

رئیس شورای شهر محمدیه بیان کرد: شورای اسلامی برای احقاق حق ساکنین ناحیه شهری مهرگان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

کاظمی در خصوص مشکلات بانکی و بازپرداخت تسهیلات بانکی مسکن مهر در ناحیه شهری مهرگان گفت: متاسفانه با گذشت چندین سال از واگذاری واحدها و اسکان شهروندان درناحیه شهری مهرگان مالکان این واحدها با مشکلاتی از جمله باز پرداخت اقساط بانکی روبرو شده اند که به دلایل اداری وحقوقی نتوانسته اند تاکنون اقساط خود را پرداخت کنند که این موضوع  باعث شکایت بانک ها از مالکین شده و معضلات اجتماعی وقضایی به همراه داشنه است.

کاظمی اضافه کرد:در این خصوص با مسئولان استان مکاتباتی صورت گرفته و با برگزاری جلساتی پیگیر حل موضوع هستیم.

اسکان ۴۰ هزار نفر در مهرگان

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۰ هزار نفر در مهرگان ساکن شده اند اما برخی از زیر ساخت ها وامکانات رفاهی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، کتابخانه، سینما و بوستان های محله در آن تامین نشده و مورد غفلت قرار گرفته و دستگاههای خدمات رسان نیز حضور جدی در کار ندارند که این امر شورا و شهرداری را با مشکلات فراوانی مواجه کرده و مردم مطالبات خود را با ما در میان می گذارند که بخشی از آن هزینه های سنگینی دارد که نیازمند کمک استانی است.

کاظمی به عملکرد شورا و شهرداری در ناحیه شهری مهرگان اشاره کردویادآورشد:تاکنون شهرداری محمدیه بیشترین خدمات را درمهرگان ارائه کرده که با افزایش جمعیت ضرورت ارائه خدمات بیشتر از سوی شهرداری احساس می شود.

وی بیان کرد: انتظار داریم دستگاههای اجرایی به تعهدات خود در خصوص تامین نیازهای خدمات شهری در ناحیه مهرگان اقدام کنند و مسئولان استانی هم مشکلات این ناحیه را فراتر از یک ناحیه بدانند و برای حل آن مشارکت کنند تا بتوانیم رضایت مردم ساکن در واحدهای مسکن مهر در مهرگان را جلب کنیم.

وی اظهارداشت: البته در این شرایط که سطح نیازهای این ناحیه بالا رفته هنوز شهرداری نتوانسته مطالبات خود را از دستگاه های ذیربط بویژه اداره کل راه وشهرسازی دریافت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه تصریح کرد: از مسئولان استانی و کشوری انتظار داریم به ناحیه شهری مهرگان که ساکنان آن اکثرا افراد کم درآمد و متوسط به پایین استان هستند نگاه ویژه داشته باشند.

کاظمی ضمن گلایه از تخصیص نیافتن بودجه مناسب به شهر محمدیه بویژه در محدوده ناحیه شهری مهرگان گفت: با توجه به آمار رسمی جمعیت محمدیه و مهرگان هنوز دستگاههای استان سرانه و امکانات این شهر رابه میزان لازم تخصیص نمی دهند.

وی بیان کرد:حتی ارزش افزوده وسهم شهرداری با توجه به حجم کاری عمرانی و خدماتی که ارائه می شود با توجه به جمعیت جدید ساکن پرداخت نمی شود.

رئیس شورای شهر محمدیه به کافی نبودن روشنایی معابر این شهر هم اشاره کرد و اظهارداشت: تکمیل روشنایی معابرومیادین بخصوص معابرفرعی برای افزایش ضریب امنیت وسلامت تردد شهروندان امری اجتناب ناپذیراست.

کاظمی اضافه کرد: بلوار شهید رجایی، ابوترابی، امام رضا (ع) و شهید بابایی و خیابان های فرعی فازهای یک و دو ازجمله این معابر است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی همچنین کافی نبودن دستگاه های خود پرداز در ناحیه شهری مهرگان را از دیگر مشکلات این ناحیه دانست و گفت: استقرار شعب بانک ها در ناحیه شهری مهرگان از خواسته های بحق و قانونی شهروندان است که شورا و شهردای باجدیت پیگیر تامین آن است و در این خصوص نیز مسئولان باید توجه بیشتری داشته باشند تا از تردد بیشمار ساکنان این منطقه به شهر جلوگیری شود.

رئیس شورای شهر محمدیه درخصوص خطر کانال آب مادر که ازمهرگان عبور می کند نیز گفت: با توجه به فصل گرما و نبود امکانات کافی در ناحیه شهری مهرگان احتمال وقوع حوادث ناگوار در اثر شنای غیرمجاز نوجوانان و جوانان محمدیه و مهرگان وجود دارد که این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

کاظمی به عبور رودخانه فصلی روستای شترک از میان ناحیه شهری مهرگان و ضلع غربی محمدیه اشاره کرد و گفت: ساماندهی و ساحل سازی دیواره این رودخانه به امنیت شهر کمک خواهد کرد و در صورت ایجاد و یا اجرای سد یا آب بند می توان میلیون ها لیتر آب ذخیره کرد و برای مصرف آب مورد نیاز فضاهای سبز بهره برد.

وی جابجایی معادن و کارخانجات آسفالت را در مهرگان ضروی برشمرد و تاکید کرد: لزوم جابجایی معدن فعال شن و ماسه و کارخانجات آسفالت در محمدیه از لحاظ زیست محیطی و بهداشت و سلامت بسیار ضروری است و نیازمند همکاری همه جانبه است.

رئیس شورای شهر محمدیه در خصوص کمبود نیروهای آتش نشان در مهرگان اظهارداشت: تجهیز و تامین نیروی انسانی ایستگاه آتش نشانی ناحیه شهری مهرگان و خرید یک دستگاه نردبان بلند مرتبه از نیازهای اساسی است که شورا و شهرداری پیگیر تهیه آن است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار