مدیر کل امور شهری استانداری قزوین گفت: پرسه سگ های ولگرد در شهرها ناشی از نبود مدیریت صحیح پسماند است و شهرداران باید در این خصوص با جدیت بیشتری وارد فعالیت شوند.
کد خبر: ۴۵۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 10 July 2017
رضا گروسی روز یکشنبه در نشست شورای سازمان همیاری شهرداریها که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: موضوع اتلاف و پاکسازی سگ های ولگرد به صورت شفاهی و مکتوب با دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره دامپزشکی، محیط زیست و شهرداریها مطرح شده و به زودی تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: باید به صورت ریشه ای برای حل این مشکل اقدام کرد و اتلاف سگ ها بدون کارشناسی لازم با حاشیه سازی و واکنش نهادهای مدنی و فضای مجازی همراه خواهد شد.

گروسی یادآورشد: دامپزشکی نمی تواند مجوز اتلاف سگ‌های ولگرد را صادر کند زیرا این کار توازن محیط زیست را به هم زده و حمله سایر حیوانات مانند گرگ، کفتار و یا مارگزیدگی ها را بیشتر خواهد کرد.

وی بیان کرد: تاکنون استانداری یا وزارت کشور به صورت مستقیم در موضوع اتلاف سگهای ولگرد اقدام نکرده لذا باید تصمیم گیری در این خصوص از سوی فرمانداران و در سطح شهرستانها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: پرسه سگ های ولگرد در استان قزوین به یک چالش جدی تبدیل شده و دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری ها را درنحوه برخورد با آنها دچار مشکل کرده زیرا اتلاف سگ های ولگرد از یک سو با واکنش سازمان های مردم نهاد و فضای مجازی همراه می شود و از سوی دیگر جمع آوری، عقیم سازی و نگهداری این سگ ها هزینه زیادی لازم دارد.

هفته گذشته دراثر حمله یک سگ ولگرد به کودک ۲ ساله در شهر اسفرورین در شهرستان تاکستان موجب مرگ این کودک شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار