معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: با تشکیل بیش از ۲۳ فقره پرونده قاچاق کالا متخلفان به ۲۶ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۴۵۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 10 July 2017
شجاع ذوقی درجلسه بررسی وضعیت قاچاق کالا وارز که عصر یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در این بخش با خلاء های قانونی روبرو هستیم و برخی مسائل کشوری است که باید در سطح کلان رسیدگی شود.

ذوقی تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال تعدادی از پرونده ها به تعزیرات حکومتی ارجاع شده و برخی نیز رسیدگی و مختومه شده است.

ذوقی یادآورشد: در فروردین ماه تعداد سه فقره پرونده، در اردیبهشت ماه ۱۰ پرونده و در خرداد ماه ۱۱ پرونده در دستگاه قضایی تشکیل شد.

وی اضافه کرد:درفروردین ماه سه پرونده بامحکومیت ۳۹۳ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال، در اردیبهشت ماه امسال سه پرونده با محکومیت مالی ۲۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و یک پرونده برائت، در خرداد ماه ۱۱ فقره پرونده و در مجموع دو میلیارد و ۹۸۵ هزار و ۶۳۳ هزار ریال مختومه شده است.

بررسی ۱۳۳ پرونده قاچاق در تعزیرات

حجت الله بیگ معاون اجرایی اداره تعزیرات حکومتی استان هم در این جلسه گفت: در تعزیرات حکومتی هم ۱۳۳ فقره پرونده وارد و مختومه شده است.

وی تصریح کرد: در تعزیرات حکومتی در سه ماهه امسال ۲۶ میلیارد ریال محکومیت مالی در پرونده قاچاق کالا صادر شده که شش میلیارد ریال آن وصول شده است.

بیگ با اشاره به مشکلات حوزه قاچاق کالا و ارز اظهارداشت: اجرایی شدن آیین نامه ماده ۱۳، بلاتکلیف ماندن اصناف، تشخیص داده نشدن کالای قاچاق و غیر آن با کد رهگیری، طولانی بودن استعلام دستگاهها، عملیاتی نشدن سامانه الکترونیک، از مشکلات عرصه قاچاق کالا و ارز در استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار