معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: مشارکت و همراهی همه دستگاهها در اجرای «طرح مهر» موفقیت در این فعالیت فرهنگی را تضمین می کند.
کد خبر: ۴۵۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 05 July 2017
سید سعید شاهرخی سه شنبه شب در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان در استانداری اظهارداشت:هدف ازاجرای طرح مهر ارتقای کمی وکیفی فعالیتهای آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس و پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی است.

وی بیان کرد: در جلسه شورای اداری استان از فرمانداران و بخشداران درخواست خواهیم کرد در اجرای این طرح در شهرستانها و مناطق همکاری لازم را با آموزش و پرورش استان داشته باشند.

شاهرخی تصریح کرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم موضوعی حساس در آموزش و پرورش است که نیازمند جهت دهی و توسعه متوازن و از سوی دیگر مستلزم در نظر گرفتن علاقه و استعداد دانش آموزان است.

وی اضافه کرد: سال گذشته این موضوع با چالش مواجه شد که خوشبختانه با تدبیر آموزش و پرورش استان قزوین با حل مکلات مسیر موفقیت آن بخوبی طی شد.

شاهرخی اظهارداشت: اطلاع رسانی درست و تببین مناسب ابعاد مختلف انتخاب رشته دانش آموزان به خانواده ها ضروری است و باید با بسیج همه امکانات و ظرفیت های موجود برای آموزش، توجیه و ایجاد انگیزه در دانش آموزان همت کنیم تا با آموزش درست و مشاوره های مناسب زمینه هدایت دانش آموزان فراهم شود.

شاهرخی با اشاره به انتقاد مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص تغییر کاربری زمین های آموزشی گفت: در تهیه طرح های جامع شهری بر اساس سرانه و طراحی شهرها  نقاطی را با توجه به تراکم جمعیت و میزان دانش آموزان برای فضاهای آموزشی معین می کنند اما این موضوع در افق بلند مدت است و به صورت دائمی و همیشگی این زمین ها در اختیار آموزش و پرورش خواهد بود.

شاهرخی افزود: متولیان امور شهری از جمله مسکن و شهرسازی و شهرداری ها موظفند میزان سرانه آموزشی شهر را تامین کنند و کمیسیون ماده ۵ می تواند تغییر کاربری دهد که البته حیطه این امر نیز محدود است.

شاهرخی اظهارداشت: اگرچه این زمین ها کاربری آموزشی دارند اما مالکیت آنها با آموزش و پرورش نیست و ممکن است صاحبان زیادی داشته باشد که آنها هم فشارهایی برای تعیین تکلیف زمین ها به مدیریت شهری تحمیل می کنند که در این صورت باید قانون درباره آنها رعایت شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین همچنین در باره نارضایتی آموزش و پرورش استان از عملیاتی نشدن برخی از مصویات قبلی شورای آموزش و پرورش نیز گفت: متاسفیم که برخی دستگاه ها با وجود تصویب قطعی این تصمیمات بی توجهی می کنند بر این اساس پیشنهاد می کنیم در فاصله تشکیل جلسات شورا پیگیری های مستمر از طرف نمایندگان آموزش و پرورش و استانداری برای تحقق مصوبات انجام شده و نتیجه آن در هر جلسه گزارش شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار