مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۵۰ هکتار از منابع طبیعی استان طعمه حریق شده است.
کد خبر: ۴۵۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 03 July 2017
علی اکبر اسدالهی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰هکتار از منابع طبیعی استان طعمه حریق شده و خساراتی را به بار آورده است.

وی اضافه کرد: در زمینه حریق مستلزم پیش آگهی، پیشگیری و اطفا ءبه موقع و شناخت عوامل موثر و از بین بردن آن و همچنین پیدا کردن راهی برای رسیدن به استاندارد ها هستیم.

اسدالهی با اشاره به فناوری های روز و اینکه رسیدن به فناوری های روزآمد از راه های مدیریت صحیح حریق ها است، ادامه داد: با درنظر گرفتن سهم بالای عوامل انسانی در حریق توجه بیش از پیش و اطلاع رسانی به مردم و بالابردن آگاهی عمومی با استفاده از تمام ظرفیت ها ضروری است.

وی افزود: از ابتدای شروع گرما در استان در سال جاری و به دلیل بارندگیهای مطلوبی که در فصل بهار داشتیم علوفه های مراتع رشد بسیار خوبی داشتند که پس از خشک شدن شرایط برای آتش سوزی مهیا شده است و عدم رعایت نکات ایمنی، حریق در سطح جنگلها و مراتع استان گسترش خواهد یافت.

وی گفت: در سال جاری درشهرستان آبیک دو فقره در سطح ۱۰هکتار، شهرستان تاکستان سه فقره ۹هکتار و شهرستان قزوین ۱۰فقره ۳۰/۶هکتار حریق رخ داده است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت موضوع و شدت خساراتی که در ابعاد مختلف وارد می شود تمام دستگاههای اجرایی باید شرکت فعال داشته و مردم نیز در این امر مشارکت لازم را داشته باشند.

اسدالهی یادآور شد: شماره تلفن ۱۵۰۴یه صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی درخصوص تخریب وآتش سوزی در منابع طبیعی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین افزود: مراتع و جنگلها مانند یک اکوسیستم طبیعی و حیات بخش متضمن دوام حیات بشر هستند، که ما باید به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جنگلها و مراتع جزو منابع طبیعی تجدید شدنی و پشتوانه رشد هر جامعه محسوب می شوند خاطر نشان کرد: اهمیت عرصه های طبیعی به میزانی است که تخریب منابع طبیعی هر کشور به سلامت، بهداشت و تغذیه دیگر کشورها نیز آسیب می زند و این در حالی است که به نحو شایسته از این منابع به خوبی محافظت نمی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار