مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: با تشکیل و راه اندازی شبکه اجتماعی ادارات استان در سال جاری گام مهمی در توسعه دولت الکترونیک برداشته می شود.
کد خبر: ۴۵۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 03 July 2017
یوسف رضایی نیک عصر یکشنبه در کارگروه توسعه دولت الکترونیک که در سالن جلسات استانداری قزوین تشکیل شد اظهارداشت: در استان قزوین ۸۴۲ روستا داریم که ۸۲۱ روستا دارای ارتباط مخابراتی است و ۴۶۳ روستای از اینترنت برخوردار است.

وی اضافه کرد: در استان قزوین تعداد ۶۷۳ روستا دارای تلفن خانگی و ۲۱ شهر دارای تلفن همراه نسل سوم و شش شهر دارای تلفن همراه نسل چهارم است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین یادآورشد: با توسعه برنامه های ICT در استان تلاش می کنیم خدمات الکترونیک در همه بخشها گسترش یابد تا خدمات سریعتر و بهتری با هزینه های کمتر به مردم شهرها و روستاها داده شود.

رضایی نیک بیان کرد: ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۵ خانوار استان دارای شبکه ارتباطی هستند واین خدمات درکاهش مهاجرت بسیار موثر بوده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۳ دفتر ICT روستایی در استان راه اندازی شده و ۱۲ دفتر نیز در حال راه اندازی است که زمینه اشتغال ۲۵ نفر را فراهم خواهد کرد.

رضایی نیک گفت: در آینده نزدیک نیز راه اندازی ۲۰ دفتر ICT روستایی در استان در دستور کار است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه برون سپاری خدمات و استفاده از بخش خصوصی یک تکلیف است که در این راستا تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی منعقد شده و با چند دستگاه دیگر نیز از جمله شرکت توزیع نیروی برق و آب منطقه ای در حال آماده سازی مقدمات امضاء تفاهم نامه هستیم.

در توسعه محتوی شرایط خوبی در استان قزوین نداریم

رضایی نیک بیان کرد: در استان قزوین متاسفانه شرایط خوبی نداریم و به منظور گسترش متوازن زیرساختها در بخش محتوی و خدمات دولت الکترونیک همه دستگاههای اجرایی موظف شده اند متناسب با منابع، تجهیزات، شبکه ها و وظایف نسبت به توسعه خدمات الکترونیک اقدام کنند.

وی گفت: همه دستگاهها امسال باید نسبت به برخط شدن و توسعه محتوا و خدمات الکترونیک با سرعت بیشتری حرکت کنند تا نیازهای این بخش تامین شود.

رضایی نیک اظهارداشت: مرکز شتاب دهی و نوآوری اکسل در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین راه اندازی شده و شناسایی تیم های استارتاپ برتر برای تولید خدمات ارزش افزوده انجام شده که مشارکت ۸۵ تیم استارتاپی در اولین مرکز نوآوری مهیا شده است.

وی یادآورشد: بعد از استانهای تهران و رشت سومین استان در تاسیس این مرکز هستیم و با راه اندازی آزمایشگاه تخصصی «آپای» دانشگاه بین المللی قرار است شبکه اجتماعی بین ادارات هم امسال در استان راه اندازی شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: در بخش وام وجوه اداره شده ۶۹۰ میلیون تومان وام پرداخت شده و در اجرای طرح وای فای معرفی استان قزوین هفت نقطه شناسایی شده که در مدت ۱۰ روز فعال شدن بعد از اتصال به شبکه ۵۰۰۰ مورد اتصال برقرار شد که در جذب گردشگر در نوروز امسال موثر بود.

وی در خصوص هوشمندسازی مدارس و تولید محتوی در مدارس برای توسعه آموزش های غیر حضوری و استفاده از بخش خصوصی برای اجرای این طرح نیز نکاتی را متذکر شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار