معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: معظل اعتیاد پدیده ای فراگیر و مخرب است که کاهش پیامدهای آن نیازمند مشارکت خیرین و برنامه ریزی دقیق و علمی است.
کد خبر: ۴۵۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 03 July 2017
به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استاندار روز یکشنبه به همراه مریم بیدخام سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از روند راه اندازی کمپ بانوان استان و مرکز اجتماع درمان مدار tc  و مرکز سرپناه شبانه معتادین متجاهر (شلتر) و دو کمپ اقامتی درمانی معتادین در استان بازدید کردند.

سید سعید شاهرخی در بازدید سرزده از مراکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی استان اظهارداشت: معظل اعتیاد از مسائل مهمی است که اگر از پیامدهای آن غفلت کنیم باید هزینه های زیادی پرداخت کنیم.

وی بیان کرد: برای کاهش جمعیت مبتلایان به اعتیاد و جلوگیری از گرایش افراد دیگر باید همه ظرفیت ها و امکانات خود را بکار گیریم و با استفاده از روشهای تاثیرگزار با این پدیده مبارزه کنیم.

شاهرخی یادآورشد:در این میان مشارکت خیرین فرهنگی در حوزه کاهش و کنترل اعتیاد ضروری است و باید بتوانیم بستر حضور این افراد را در فعالیتهای این بخش فراهم کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بابیان رسالت بهزیستی در کاهش جمعیت معتادان اظهارداشت: اعتیاد یکی از ریشه های اساسی در آسیب های اجتماعی است و در میان دستگاههای اجرایی، بهزیستی نقش مهمی دارد.

شاهرخی اضافه کرد: با توحه به این که رسیدگی به امور معتادین متجاهر در ماده ۱۶ نیز به بهزیستی واگذار شده برای موفقیت در کار باید سایر نهادها نیز حمایت لازم را انجام دهند تا اهداف پیش بینی شده محقق شود.

وی بیان کرد: وضعیت نگهداری و درمان در مراکز ترک اعتیاد استان رضایت بخش است و بهزیستی با کمک سازمان های مردم نهاد شرایط خوبی را برای افراد مشمول ماده ۱۵ و ۱۶ در مراکز فراهم کرده که امیدواریم افراد خود معرف برای ترک اعتیاد و معتادین متجاهر از طریق مراجع قضایی از این امکانات بهره مند شوند.

شاهرخی گفت: عملکرد  بهزیستی  و نیروی انتظامی در موضوع جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر در سطح شهر قابل قول است و در حال حاظر با تلاش دستگاههای متولی از لحاظ ساماندهی معتادین متجاهر در شهر وضعین مناسبی دارد که ادامه موفقیت در این کار نیازمند برنامه ریزی دقیق و حمایت و توجه بیش از پیش است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اظهارداشت: توجه به آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد در برنامه های اسمال استان اولویت دارد و در این راستا برنامه های گسترده ای با همراهی بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و سایر دستگاه ها در حال اجراست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار