شهردار قزوین گفت: با توجه به استقبال شهرداران شهرهای ایرانی و خارجی جاده‌ابریشم برای پیوستن به این نهاد بین‌المللی، چندین درخواست از شرکت‌های فعال اقتصادی در حوزه واردات و صادرات دریافت شده و شرایط باید فراهم شود.
کد خبر: ۴۴۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 25 June 2017
مسعود نصرتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجمع جهانی شهرهای جاده‌ ابریشم به منظور گسترش بیشتر مبادلات و همکاری‌های مشترک در جهت ساخت آینده‌ای روشن برای تمام شهرهای در مسیر جاده‌ ابریشم بر روی کمربند جاده‌ ابریشم جهانی در فضایی کاملا صلح‌آمیز، توسعه‌ای و نیز احترام به منافع مشترک به پیشنهاد برنامه اسکان بشر سازمان‌ملل‌متحد تأسیس شده است.

وی تصریح کرد: ششمین همایش مدیران و شهرداران ایرانی جاده‌ ابریشم در روز 14 تیرماه سال‌ جاری و با حضور 40 شهردار از شهرهای ایرانی در مسیر جاده‌ ابریشم و مدیران‌عامل هفت سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به مدت یک روز به میزبانی شهرداری شهر فرهنگی تاریخی دامغان برگزار می‌شود.

رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم افزود: این همایش با حضور مدیران و مسئولان ارشد کشوری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با طرح مباحث علمی و انتقال تجربیات با هدف توسعه و پیشرفت چشمگیر شهرهای در مسیر جاده‌ ابریشم در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری برگزار می‌شود.

نصرتی خاطرنشان کرد: تاکنون 5 همایش داخلی با حضور شهرداران ایرانی جاده ابریشم به میزبانی یکی از شهرهای در مسیر برگزار شده که در تلاش هستیم تا با اتصال موضوعات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری و ارتباط بین شهروندان عاملی مؤثر برای بهره‌مندی شهرهای در مسیر از توانمندی‌های یکدیگر و  حرکت به سمت تحقق توسعه پایدار شهری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به تمایل فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای همکاری با مجمع جهانی شهرهای جاده‌ ابریشم گفت: با توجه به استقبال شهرداران شهرهای ایرانی و خارجی جاده‌ابریشم برای پیوستن به این نهاد بین‌المللی، چندین درخواست از شرکت‌های فعال اقتصادی در حوزه واردات و صادرات دریافت شده که اغلب با انگیزه امضاء تفاهم‌نامه همکاری با شهرهای در مسیر جاده‌ابریشم اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار