رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: با تجهیز و آماده باش ۱۴ ایستگاه و پاسگاه پلیس راه و استقرار ۶۰ اکیپ گشت سیار طرح تابستانی پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان قزوین آغاز شد.
کد خبر: ۴۴۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 25 June 2017
سرهنگ نصرالله بیگلری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین که در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برگزارشد اظهارداشت: طرح تابستانی پلیس راه از اول تیرماه به مدت سه ماه در جاده های مواصلاتی استان قزوین آغاز می شود و در اجرای آن تعدادی از دستگاههای امدادی مشارکت خواهند کرد.

وی افزود: برای افزایش ایمنی جاده های استان با اعزام تیم های کارشناسی از نقاط پرحادثه بازدید شده و نواقص شناسایی و برای رفع آن به اداره راه اعلام شده است.

بیگلری تصریح کرد: همچنین با اعزام تیم های کارشناسی به ترمینال قزوین وضعیت ناوگان مسافربری رصد شد و مشکلات آنها برای ارائه خدمات بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.


وی گفت: در استان قزوین ۲۲۰ کیلومتر آزاد راه، ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۲۵۴۳ کیلومتر راه روستایی خاکی و ۲۸۹۰ کیلومتر راه شوسه و در مجموع ۶۶۷۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی داریم.

تجهیز پاسگاههای پلیس راه به سامانه سپهتن

رئیس پلیس راه استان قزوین اظهارداشت: برای کنترل رفتار رانندگان اتوبوسهای مسافربری سامانه سپهتن در دو پاسگاه پلیس راه قزوین به زنجان و قزوین به رشت راه اندازی شده است که تمامی رفتارهای رانندگان اتوبوس ها شامل استفاده از تلفن همراه، سوار کردن نسوان در صندلی پشت راننده، سرعت وسبقت غیر مجاز و سایر رفتارها رصد شده و اعمال قانون می شود.

نصب ۲۱ دوربین سرعت سنج در جاده ها

سرهنگ بیگلری در ادامه اظهارداشت:بانصب ۲۱ دستگاه دوربین سرعت سنج دراتوبان قزوین به کرج، قزوین به رشت، قزوین به زنجان سامانه ثبت لحظه ای نصب شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۸ دستگاه دوربین در محور قزوین به همدان و قزوین به ساوه، قم و بوئین زهرا نصب شده و دوربین های سیار هم در سطح جاده های استان مستقر شده تا تخلف حادثه ساز، سبقت و سرعت غیر مجاز ثبت و ضبط شود.


سرعت و سبقت غیرمجاز، خط قرمز پلیس

سرهنگ بیگلری اضافه کرد: خط قرمز پلیس سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است لذا ازرانندگان انتظار داریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سفر خوشی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

محدودیت های ترافیکی در محورهای استان قزوین

رئیس پلیس راه استان قزوین در خصوص محدودیت های ترافیکی اعمال شده در جاده های استان در تعطیلات تابستانی بیان کرد: از امروز یکشنبه دوم تیرماه تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۹ تیرماه تردد انواع کامیون، تریلر، کامیونت با محدودیت هایی صورت می گیرد.

وی گفت: تردد این خودروها از عصر امروز یکشنبه از ساعت ۱۳ الی ۲۴ از سمت قزوین به رشت و روز جمعه از سمت رشت به قزوین ممنوع است.  
 
رئیس پلیس راه استان قزوین یادآورشد: با فرارسیدن تعطیلات عید سعید فطر و پیش بینی ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی استان تمامی کارکنان و ماموران پلیس راه استان در آماده باش کامل هستند.

گشت روزانه ۵۰ تیم پلیس راه در استان قزوین  

وی اظهارداشت:درتعطیلات پیش رو تعداد ۶۰ تیم گشتی پلیس راه در حوزه های استحفاظی استان مستقر شده و با افزایش ۱۰ تیم گشتی محسوس و نامحسوس تلاش می کنیم خدمات مناسبی به شهروندان و هموطنان ارائه شود.

بیگلری اضافه کرد: با تست الکل و اعتیاد از رانندگان متخلف در صورت مثبت بودن آزمایش خودرو متخلف تا ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد.


استقرار تیمهای مشترک پلیس راه در جاده قزوین به زنجان

وی اضافه کرد: با استقرار تیم های مشترک پلیس راه در اتوبان قزوین به زنجان در محور قره باغ که دارای مسجد بزرگی نیز هست تمام دستگاههای امدادی دریک مکان مستقر شده ودر موقع بروز حوادث با لجستیک بهتری وارد ماموریت شده و خدمات رسانی می کنند.

بیگلری گفت: رانندگان با خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال و نیز دارای ۳۰ نمره منفی اجازه تردد در جاده ها را ندارند لذا هموطنان می توانند قبل از سفر با مراجعه به پلیس بعلاوه ۱۰ و سایت راهداری استعلام خلافی را گرفته و تسویه حساب کرده و سپس مسافرت کنند.

وی تصریح کرد:بخشی از سوانح جاده ای استان قزوین ناشی ازخستگی و خواب آلودگی است و چون قزوین در مسیر ۱۱ استان کشور قرار دارد معمولا رانندگان در این محدوده دچار خستگی می شوندکه توصیه می شود پس از جند ساعت رانندگی در توقف گاه و یا پارکینگ های مشخص شده در آزادراه متوقف شده و چند دقیقه استراحت کرده و سپس حرکت کنند.

سرهنگ بیگلری از رانندگان خواست از مصرف داروهای خواب آور خودداری کرده و شب قبل از سفر استراحت کافی کنند تا سفر ایمنی داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان قزوین یادآورشد:درطول سفر نباید فقط به مبداء و مقصد فکر شود بلکه سفر را تفریح تلقی کنید و با آرامش و احتیاط از نقاط گردشگری و دیدنی شهرهای مسیر هم استفاده کنید تا سفر خوشی برای همه مهیا شود.


وی گفت: بخشی از سوانح مربوط به عابران پیاده است که در هنگام عبور از آزادراهها دچار سانحه شده و جان خود را از دست می دهند که در این راستا بر اساس قانون، عبور عابران و وسایل غیرمجاز در اتوبانها و آزادراهها ممنوع است و اگر حادثه ای رخ دهد عابران مقصر هستند لذا انتظار داریم عابران حتما از زیرگذرها و پلهای عابر در جاده ها استفاده کنند.

تردد روزانه ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس  

رئیس پلیس راه استان قزوین یادآورشد:روزانه حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس درمحورهای مواصلاتی استان تردد می کنند و برای پیشگیری از حوادث خط قرمز پلیس برخورد با حرکت های حادثه ساز است.

کاهش ۳۴ درصدی سوانح جاده ای

بیگلری در ادامه گفت: در سه ماهه سال جاری سوانح منجر به فوت ۳۴ درصد و سوانح منجر به جرح نیز ۲۴ درصد و سوانح خسارتی ۹ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه استان قزوین اظهارداشت: در مجموع حوادث منجر به فوت، جرح و خسارتی در سه ماهه امسال ۱۵.۲ درصد کاهش یافته است.

بیگلری اضافه کرد: تعداد کشته شدگان در سال جاری ۲۴ نفر با ۳۴ درصد کاهش ومجروحان ۳۶ نفر با ۳۱ درصد کاهش بوده است.


وی بیان کرد: در اعمال قانون در سال جاری در سرعت غیرمجاز ۷۶ هزار و ۹۲۰ فقره، سبقت غیرمجاز ۵ هزار و ۲۸۰ فقره، نبستن کمربند ایمنی ۵ هزار و ۲۸۰ مورد اعمال قانون شد که در مجموع برخورد با رفتارهای حادثه ساز ۱۴ درصد افزایش یافته است.

۱۴ پاسگاه و ایستگاه پلیس راه با ۶۰ اکیپ گشتی

بیگلری یادآورشد: در طرح تابستانی ۷ پاسگاه، ۷ ایستگاه پلیس راه پیش بینی شده که ۶۰ گشت پلیس نیز تامین امنیت جاده های استان قزوین را برعهده خواهند داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار