نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز نیروهای مؤمن و انقلابی بیش از هر زمانی مقتدر، قوی، جدی و با بصیرت هستند.
کد خبر: ۴۴۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 24 June 2017
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح شنبه در نشست جمعی از جوانان مؤمن و انقلابی استان قزوین که با عنوان «اللاحقون» در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: ملاقات و دیدار این جمع، اصلی‌ترین و جدی‌ترین هدف برپایی این نشست‌ است زیرا این دیدارها برکات زیادی همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سابقون به مهاجرین و انصاری اطلاق می‌شد که همواره با پیغمبر (ص) همراه بودند و از ایشان تبعیت و پیروی می‌کردند و باید تلاش کنیم تا جزء السابقونی باشیم که مورد تأیید قرآن و خدای متعال قرار داشته باشیم.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم در همه عرصه‌ها گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم، خاطرنشان کرد: باید در تمام عرصه‌های عملیاتی، خودسازی، درک دین و اجرای دستورات الهی دغدغه‌مند و گوش به فرمان رهبری باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه هیچگاه با نگاه جناحی مسائل را مطرح نمی‌کنم، افزود: یک طیفی از مردم با گوش راستشان و طیفی دیگر با گوش چپشان حرف‌ها را می‌شنوند و گمان می‌کنند ما با نگاه چپ و راست مسائل را مطرح می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید با گوش دل حرف‌ها و انتقادها شنیده شود، نه با گوش حزبی و جناحی، اضافه کرد: کسانی که با نگاه حزبی حرف‌ها را می‌شنوند، کلام الهی را نیز با نگاه جناحی و سیاسی تحلیل می‌کنند، در حالی که کلام خدا همین که رنگ چپ و راست به خود می‌گیرد، کارها خراب می‌شود.

آیت‌الله عابدینی در فراز دیگری از سخنان خود، تشکیل قرارگاه را امری ضروری دانست و بیان کرد: فرمان تشکیل قرارگاه از سوی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شده است.

وی افزود: رهبری تأکید کردند نمازهای جمعه قرارگاه است و ائمه جمعه فرماندهان این قرارگاه به شمار می‌آیند و این بار سنگین را بر دوش ائمه جمعه گذاشتند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: رهبری با محور قرار دادن ائمه جمعه و جماعات در قرارگاه می‌خواهند قرارگاه‌ها با محوریت دین پا بگیرد و وقتی امام جمعه‌ها را فرمانده قرارگاه معرفی کردند، امامان جماعت و هر کسی که دغدغه دین داشته باشد، نیز باید دخیل در این کار مهم باشند.


وی عنوان کرد: رهبری تکلیف قرارگاه را نیز مشخص کردند و فرمودند قرارگاه باید رویکرد معنوی، ایمانی، تقوایی، بصیرتی و فرهنگی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: قرارگاه یعنی امر به معروف و نهی از منکر، ائمه جماعات و ساماندهی مساجد، رسانه، هنرمندان، شعرا و مداحان که باید یکی یکی مثل قطعات پازل در کنار هم قرار بگیرند تا قرارگاه تثبیت شود.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: جوانان مؤمن و انقلابی قطعه‌های پازل قرارگاه را تشکیل خواهند داد و باید تلاش کنیم تا با تشکیل قرارگاه، دغدغه رهبری را در این حوزه مهم برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: امروز نیروهای مؤمن و انقلابی بیش از هر زمانی مقتدر، قوی، در صحنه، جدی و با بصیرت هستند و اگر پیش از انقلاب را ببینیم به خوبی پی به این معنا خواهیم برد.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند که یأس از جنود ابلیس است و همواره باید نسبت به آینده امیدوار باشیم و با جدیت و توان بالا کار کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار