مدیرعامل سارمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین گفت:۱۰ کارگاه آموزشی سلامت محور با مشارکت مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین از ابتدای سالجاری در محلات مختلف قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 24 June 2017
سعید وزیری‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ارتقای سطح سلامت شهروندان و آشنایی شهروندان با سبک زندگی سالم را از جمله اهداف برگزاری کارگاه‌های آموزشی سلامت محور ذکر کرد و افزود: به طور قطع برگزاری کارگاه های سلامت محور با رویکرد آموزش های شهروندی تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت زندگی شهروندان دارد.

وی بیان کرد: «تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان»، «افسردگی و پیشگیری از آن»، «پیشگیری از اختلالات روانپزشکی»، «شیوه های صحیح مدیریت استرس»، «از سرطان پیشگیری کنیم»، «فرزند پروری»، «شیوه های تربیت نوجوانان» و ... عناوین این کارگاه های آموزشی است که در راستای آگاهی بخشی به خانواده ها در این محلات برگزار شد.

وزیری نژاد افزود: همچنین به منظور افزایش سطح سلامتی و آگاهی سلامتی ایستگاه سلامت در محلات ۱۴ گانه قزوین راه‌اندازی شده است و  خدمات رایگانی در  این ایستگاه در حوزه بهداشت روان و  سلامت جسمی توسط تیم های تخصصی متشکل از روانشناس و پزشک مجرب به شهروندان ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه های سلامت هر ماه دو بار در هر محله برپا می شود تا به منظور ارتقای سطح سلامت جسم و روح شهروندان خدمات مناسبی به آنها ارائه شود.

وزیری نژاد افزود: این طرح با رویکرد حمایتی به ویژه در سطح محلات کمتر توسعه یافته اجرا می شود و انجام چکاپ، تست رایگان قند خون، فشار خون، قد و وزن، مشاوره تغذیه و روان نیز از خدمات ارائه شده در ایستگاه های سلامت است.

وی بیان کرد: یک شهر برای قرار گرفتن در مسیر توسعه به داشتن شهروندان سالم نیازمند است، به همین خاطر همواره مقوله ارتقای سلامت جسمی، روحی و نشاط اجتماعی شهروندان در دستور کار این سازمان قرار داشته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار