نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر اقتصاد مبتنی بر ربا باشد همواره متزلزل و در حال فرو ریختن خواهد بود و قابل اتکا نیست.
کد خبر: ۴۴۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 24 June 2017
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نمایندگی ولی‌فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست بسیج اساتید استان قزوین که به مناسبت روز بسیج اساتید و در سالن اجتماعات علامه رفیعی دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد اظهار داشت: خدای متعال در ماه مبارک رمضان به همه ما دعوتنامه داد تا در دانشگاه روزه‌داری شرکت کنیم و دانشجوی این دانشگاه شویم تا شاید به تقوا برسیم.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت بسیار خوبی برای رسیدن به تقواست چرا که شیطان در این ماه در قل و زنجیر است، تصریح کرد: دست‌یابی به تقوا در حقیقت رسیدن به قدرت تشخیصی است که بتوانیم در آن حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهیم و بین آن‌ها فرق قائل شویم.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت میان اقتصاد دینی و غیردینی پرداخت و بیان کرد: اگر اقتصاد مبتنی بر ربا باشد همواره متزلزل و در حال فرو ریختن خواهد بود و قابل اتکا نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: در مقابل ساختمانی که بر اساس قرض‌الحسنه بنا شود، محکم و استوار خواهد بود و خداوند تأکید می‌کند که آن را رشد خواهد داد و هیچ محدودیتی در رشد آن وجود ندارد.

وی یادآور شد: در مورد تعامل با سایر کشورها هم خداوند ما را نهی نکرده و فرموده ما می‌توانیم با کسانی که با ما نمی‌جنگند و تصمیم ندارند به آب و خاک ما تجاوز کنند، تعامل داشته باشیم، به آن‌ها نیکی کنیم و با آن‌ها بر اساس قسط و عدل برخورد کنیم.

عابدینی اضافه کرد: خداوند می‌فرماید کسانی که می‌خواهند با شما بجنگند و شما را از خانه‌هایتان بیرون کنند باید با آن‌ها بجنگید.

وی گفت: آن‌هایی که دغدغه همه مسلمانان را ندارند، مسلمان محسوب نمی‌شوند و کسانی که به فریاد مظلومانی که از مسلمانان کمک می‌خواهند نرسند مسلمان به شمار نمی‌آیند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در قرآن آمده هر چه که توانایی دارید در مقابل دشمنان خودتان را قوی کنید و این‌ها از آیات محکم قرآن است و هیچ وجه دیگری از آن نمی‌توان برداشت کرد.

وی ابراز کرد: خداوند می‌فرماید که این دشمنانی که شما می‌شناسد همه دشمنان شما نیستند و شما دشمنانی دارید که هنوز آن‌ها را نمی‌شناسید و تنها خداوند به این موضوع آگاهی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در قرآن آمده است که اگر شما می‌خواهید بجنگید، با دست خالی امکان پذیر نیست و شما را چه شده است که در راه خدا نمی‌جنگید و به فکر مستضعفان نیستید؟

عابدینی تصریح کرد: خداوند در سوره نساء فرموده است که  ای کسانی که ایمان آورده‌اید، ایمان بیاورید؛ یعنی ایمانتان را مورد بررسی قرار دهید و ببینید چقدر ایمانتان منطبق با قرآن است. اگر کسی دوباره قرآن را بخواند و ایمان بیاورد، مشخص می شود منافقان چه کسانی هستند.

وی بیان کرد: خداوند می‌گوید منافقان کسانی هستند که کافران را دوست، رفیق، سرپرست و یاور خود می‌گیرند و به آن‌ها اعتماد می‌کنند و کافران را به جای مؤمنان رفیق خود می‌گیرند و با مؤمنان سر ستیز دارند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: خداوند تأکید می‌کند، آن‌هایی که عزت را از غیر خدا طلب می‌کنند، در مسیر غلط و اشتباهی قرار دارند، چرا که همه عزت‌ها نزد خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قرآن می‌گوید کافران اصلاً دلشان نمی‌خواهد خیری به شما برسد و در مقابل خدا رحمتش را به هر کسی که بخواهد اختصاص می‌دهد و تشویق می‌کند به سوی خداوند بیایید که همه خیرها و عزت‌ها نزد خداوند است، نه کفار.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار