مدیرکل بهزیستی ‌قزوین گفت: از ۳۳۷۰ سهمیه استانی تاکنون حدود ۱۶۰۰ واحد با همکاری بنیاد برکت به خانواده‌های دو معلول به بالا و تک معلولی و زن سرپرست خانوار واگذار شده است.
کد خبر: ۴۴۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 24 June 2017
علیرضا وارثی عصر امروز در نخستین جلسه شورای مشارکت‌های مردمی استان  که  با حضور فریدون همتی استاندار قزوین و سید سعید شاهرخی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین برگزار شد ایجاد سلامت اجتماعی را مستلزم مشارکت عمومی عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به وظایف  گسترده و سخت بهزیستی در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی گفت: نتایج حاصل از قصور عملکرد اغلب دستگاه‌های اجرایی از مشکلات جاده‌ای ، پزشکی و آموزشی و فرهنگی   و ...  به بهزیستی ارجاع می‌شود  و  اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند در ساماندهی و پیشگیر ی از آسیب‌های اجتماعی حاصل از غفلتشان  همراه با بهزیستی قدم بردارند.

وارثی از موسسات خیریه دارای مجوز در استان به عنوان بازوان توانمند بهزیستی در جلب و جذب مشارکت‌های عمومی یاد کرد و  با بیان اینکه در حال حاضر  11 موسسه خیریه در استان  از بهزیستی مجوز دریافت  نموده و در حال فعالیت هستند.

وی بر لزوم ساماندهی موسسات غیردولتی متولی امور خیرخواهانه تاکید کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین احیای طرح شکرانه سلامت را یکی از راهکارای موثر در  جلب مشارکت‌های مردمی  عنوان کرد و افزود: اجرای طرح شکرانه سلامت( کسر4 رقم آخر حقوق کارکنان) ، همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی با سازمان بهزیستی  را می‌طلبد.

وارثی تصریح کرد: جلب همکاری بیشتر بنیاد برکت در راستای تامین  مسکن برای مددجویان  در استان از دیگر برنامه‌های دارای اولویت شورا بوده که  از 3370 سهمیه استانی  تاکنون حدود 1600 واحد با همکاری بنیاد برکت به خانواده‌های دو معلول به بالا و تک معلولی و زن سرپرست خانوار واگذار شده است.

وی  با اشاره به قانون امتیاز استخدام  3 درصدی معلولین  در دستگاه‌های دولتی گفت:  در سال گذشته  572 اشتغال  برای مددجویان در استان ایجاده شده که امیدواریم  زمینه‌های لازم جهت بهرمندی مددجویان این سازمان فراهم و همچنین با همکاری شرکت‌های صنعتی  در جهت جذب نیرو از مددجویان بهزیستی یا واگذاری کارهای بسته بندی به مددجویان این سازمان ،  بتوانیم اقدامات موثری در جهت حل مشکلات اشتغال مددجویان و معلولین استان  صورت دهیم .

لازم به ذکر است اختصاص تسهیلات  برای احداث مراکز غیردولتی و تجهیز سا ختمان ها ، بهره مندی از فروش اموال تملیکی برای مددجویان زیرپوشش  از دیگر مصوبات جلسه بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار