مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از ابلاغ طرح تفصیلی شهر معلم کلایه از سوی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 20 June 2017
محسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر معلم کلایه پس از بررسی و تایید کارگروه تخصصی امورزیربنایی شهرسازی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: طرح تفصیلی شهر معلم کلایه پس از تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری برای اجرا به استان ابلاغ شد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: طرح مذکوراز تاریخ ابلاغ مصوبه برابر ماده ۷ قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران لازم الاجراست و کلیه اقدامات شهرداری در خصوص توسعه  و  برنامه های اجرایی آن در چارچوب  اسناد و مدارک ذیربط امکان پذیر است.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: ایجاد تغییر در اسناد و برنامه های طرح جامع) اعم از مغایرت های اساسی و غیر اساسی(منوط به رعایت  ضوابط آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران شهری و سایر مصوبات شورایعالی خواهد بود.

در ادامه حمیدرضا نجفی رئیس اداره طرح های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز گفت: در طرح پیشنهادی با توجه  به  موقعیت شهر معلم کلایه سعی شده است سطح و سطوح سرانه ها متناسب با جمعیت افق و همچنین افراد ساکن در فصول مختلف که موجب افزایش جمعیت شهر می شود تهیه شود.

وی افزود: همچنین طرح تفصیلی شهر معلم کلایه  با در نظر گرفتن حوزه نفوذ  و  با  اولویت تامین کاربری های خدماتی تصویب شده است.

نجفی همچنین اضافه کرد: قرارداد طرح جامع تفصیلی شهر  معلم کلایه با اعتبارات ملی در سال ۹۰ منعقدگردید وبازدید های مختلف از سطح شهر و تعاملات لازم با شهرداری و شورای اسلامی شهر معلم کلایه در تهیه هر مرحله از طرح تفصیلی صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: این طرح با اخذ پیشنهادات و در نهایت طرح پیشنهادی با جمعیت پیش بینی شده برای شهر معلم کلایه تا افق ۱۴۰۵ (برابر ۱۸۶۷ نفر با محدوده ای برابر ۱۳۰ هکتار  و حریم ۵۰۰ هکتار) به استناد مصوبه شورایعالی ۳ تا ۵ برابر محدوده شهر تهیه و تصویب و ابلاغ شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار