رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به شرایط پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و اقتصادی گفت: بنگاه‌های معرفی شده از سوی کارگاه‌های استانی مشروط به این که توجیه فنی، مالی و اقتصادی مناسب توسط بانک عامل احراز می‌شوند.
کد خبر: ۴۴۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 20 June 2017
علی پرزحمت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 با پرداخت تسهیلات 18 درصدی رونق تولید در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: تمام واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد می‌توانند جهت تامین منابع مالی خود با مراجعه به پنجره تامین مالی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در سامانه بهین‌یاب ثبت نام کنند.

پرزحمت هدف از اجرای این طرح را  کمک به حفظ اشتغال، افزایش تولید بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط، راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی و تقویت تحرک اقتصادی از طریق منابع بانک‌ها اعلام کرد و گفت: این تسهیلات به واحدهایی که به علت محدودیت در  تامین منابع مالی توان فعالیت کامل ندارند امکان می‌دهد تا با دریافت تسهیلات رونق تولید شرایط را برای ادامه فعالیت و افزایش ظرفت مهیا سازند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین عنوان کرد: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از واحدهایی تولیدی است که عمدتا دارای مشکل نقدینگی بوده و از لحاظ تولید، دانش فنی، توان مدیریت بازار و یا مشکلی مانع راه‌اندازی با افزایش ظرفیت  تولید باشد و با دریافت  این تسهیلات بتواند واحد تولیدی را راه‌اندازی و اشتغال جدید ایجاد کند.

وی با اشاره به نحوه و زمان بازپرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: مدت زمان باز پرداخت تسهیلات برای سرمایه در گردش  واحدهای تولیدی کوچک و متوسط یک سال و قابل تمدید و برای سرمایه ثابت طرح‌های نیمه تمام بنا به تشخیص کارگروه تا مدت پنج سال  تعیین شده است.

پرزحمت با اشاره به شرایط پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و اقتصادی خاطرنشان کرد: بنگاه‌های معرفی شده از سوی کارگاه‌های استانی مشروط به این که توجیه فنی، مالی و اقتصادی مناسب توسط بانک عامل احراز و محصولات آنها از بازار فروش قابل قبول برخوردار  بوده و اشتغال جدید داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار