مدیرعامل کانون جهادگران کشور بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ موسسه با ۱۰ هزار پروژه تحقیقاتی برای رسیدن به مدل توسعه کشاورزی پایدار فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۴۴۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 19 June 2017
محمدتقی امانپور عصر امروز در حاشیه همایش« کشاورزی عرصه تولید و کسب وکار» در جمع خبرنگاران قزوینی اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند به کشاورزی ایران کمک کند رسیدن به مدل توسعه پایدار کشاورزی در کشور است.

وی افزود: موسسات تحقیقاتی جهاد کشاورزی از سال‌های قبل با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی به دنبال رسیدن به این مدل توسعه‌ای بوده‌اند.

مدیرعامل کانون جهادگران کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر این طرح به صورت جدی در کشور در حال اجراست و بیش از 15 هزار کارشناس کشاورزی در این بخش به تحقیق و پژوهش می‌پردازند.

امانپور گفت: امیدواریم این طرح در سال 1404 به نتیجه نهایی برسد و تمامی مراحل کار برای این پروژه 25 ساله در مقاطع مختلف زمان بندی شده است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین تاثیرات اجرایی شدن این طرح افزایش راندمان مصرف آن از میانگین 40 درصد در کشور به نزدیک به 80 درصد است

مدیرعامل کانون جهادگران کشور افزود: با اجرای این طرح برای نزدیک به 10 میلیون نفر شغل در کشور ایجاد خواهد شد که این یک تحول عظیم در کشور است.

امانپور تصریح کرد: در حال حاضر 38 ایستگاه مدل سازی با 100 میلیون دلار اعتبار برای اجرای این طرح درنظر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین برای اجرای این طرح نزدیک به 14 میلیون هکتار در نظرگرفته شده است.

مدیرعامل کانون جهادگران کشور تصریح کرد: در کنار توجه جدی به بخش کشاوری در این طرح به ایجاد جنگل نیز توجه شده است و دره‌های سبز، صنایع کشاورزی و فرآوری  و توسعه صنایع غذایی نیز در این مدل توسعه اجرایی خواهد شد.

امانپور اظهار داشت: استان قزوین ظرفیت‌های فراوانی در حوزه کشاورزی دارد و خاک این شهر مستعد انجام پروژه‌های کشاورزی است از این رو با اجرای طرح توسعه پایدار کشاورزی می‌توان به عنوان پایلوت اجرای طرح های کشاورزی باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار