معاون عترت و قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه امروز نیازمند گفتمان قرآنی است و روحانیون باید تلاش کنند تا معارف دینی و قرآنی در شئون مختلف جامعه بیشتر ترویج شود.
کد خبر: ۴۴۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 19 June 2017
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی یکشنبه شب در مراسم گشایش دوازدهمین نمایشگاه کتاب علوم قرآنی که در محل نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار شد اظهارداشت: نفس انسان هم بدی دارد و هم خوبی و افرادی رستگار می شوند که پاکی و طهارت معنوی را دنبال کنند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: قرآن راه پاکی را به انسانها می آموزد و دستورالعمل خوبی ها را دارد و اگر کسی به این کتاب آسمانی دست یابد و به آن عمل کند هرگز راه را گم نخواهد کرد.

وی گفت: حتی قصه های قرآنی برای سنین مختلف شنیدنی و آموزنده است و برای هدایت انسانها آمده تا به بیراهه نروند.


جامعه نیازمند گفتمان قرآنی است

حجت الاسلام حشمتی یادآورشد: در شرایط کنونی جامعه نیازمند گفتمان قرآنی است و باید با فرهنگ سازی آموزه های قرآنی بیشتر به مردم منتقل و نهادینه شود.

وی تصریح کرد: همه موظفیم به عنوان خادمان قرآنی، آیات الهی را برای مردم تلاوت کنیم وآنها را به آشنایی، انس و عمل به قرآن دعوت کنیم تا راه پاکی در اجتماع هموار شود.

حشمتی یادآورشد: با ناپاکی نمی توان سراغ قرآن رفت لذا آنها که دوستدار قرآن هستند باید با نیت و جسم پاک و طهارت و نیز عمل به آموزه های دینی با این کتاب آسمانی انس بگیرند.

قرآن، هدایتگر جامعه اسلامی است  

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: کسی که شک و تردید، گمراهی و ضلالت دارد نمی تواند مبلغ قرآن باشد و تنها راه تاثیرگذاری قرآن داشتن طهارت نفس و نیت خالص است.


حشمتی اضافه کرد: تلاوت آیات الهی کاری ارزشمند است که باید در جامعه ترویج شود و در مجالس دینی ما لازم است با تعلیم حکمت و کتاب قرآنی در این مسیر گام برداریم.

همه مردم مخاطب قرآن هستند/ سند ۲۰۳۰ را بیشتر از قرآن تبلیغ کردیم

وی بیان کرد: قرآن برای همه مردم پیام سعادت دارد و ما نیز باید آن را برای همه تلاوت کنیم و بدانیم پیام قرآن برای افراد خاص، لباس و مسئولیت خاص و سن خاصی نیست اما هر کس با دیدگاه و توان و فرهنگ خود از آن برداشتی دارد ولی  ما حق نداریم مردم را جدا کنیم.

معاون عترت و قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: متاسفانه اطلاعات مردم ما از سند ۲۰۳۰ بیشتر از قرآن است و این شاید به دلیل کوتاهی ما روحانیون است که از این سند بیشتر از قرآن گفته ایم.

وی اظهارداشت: معارف قرآنی در جامعه کمتر از سند ۲۰۳۰ تبلیغ شده اما باید بدانیم در آخرت از ۲۰۳۰ نمی پرسند و باید در برابر سوالات معارف دینی و قرآنی بازخواست شویم و پاسخگو باشیم.

حشمتی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام جدی دارد تا با ابزار هنر و استفاده از فضای مجازی قرآن را فراگیر کند و در این راستا برای تامین محتوی برنامه ریزی کرده است.

برگزاری جشن رمضان برای آشنایی با قرآن

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان با برپایی نمایشگاههای قرآنی و جشن رمضان زمینه بازگشت به خویشتن را مهیا کرده ایم لذا انتظار داریم بندگان مومن خدا فقط در جلد و خوشنویسی و تهذیب قرآن متوقف نشوند بلکه در آیات الهی تعمق کنند.


معاون وزیر ارشاد بیان کرد: آیات الهی برای همگان از عام و خاص قابل فهم است هرچند شاید برخی عمق آیات را درک نکنند اما ظواهر آن را متوجه می شوند و می توانند خود را با آن تطبیق دهند.

وی گفت: امیدواریم برپایی نمایشگاههای قرآنی بتواند گفتمان قرآنی را در جامعه رواج دهد و زمینه انس بیشتر مردم با این کتاب آسمانی را فراهم کند.

در ادامه معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه استاندار، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی امنیتی استانداری از قسمت های مختلف نمایشگاه دیدن کردند.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب قرآنی در ۴۲ غرفه با حضور ۴۰ ناشر قرآنی تا سوم تیرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین برای بازدید عموم دایر است و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت ۱۹ تا ۲۴ از آن دیدن کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار