استاندار قزوین گفت: در سال ۹۵ با حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی و تخصیص ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات ۵۰۰ واحد صنعتی از تعطیلی نجات یافتند.
کد خبر: ۴۴۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 18 June 2017
فریدون همتی در حاشیه شورای هماهنگی بانک‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته با حمایت جدی بانک مرکزی و همکاری بانک‌های عامل در استان توانستیم رکوردی بی‌سابقه را ثبت کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: بیش از یک هزار و 111 واحد تولیدی و صنعتی در سال 95 توانستند از 1200 میلیارد تومان تسهیلات برخوردار شوند که نقش بسیار مهمی در رونق تولید و کاهش بیکاری در استان قزوین داشته است.

وی تصریح کرد: آثار پرداخت تسهیلات اعتباری در پایداری اشتغال، تولید و افزایش آن بسیار موثر بود و اگر این کار نمی‌شد با شناختی که از شرایط بحرانی داریم حداقل 500 واحد صنعتی در استان تعطیل می‌شد.

همتی خاطرنشان کرد: اگر تسهیلات حمایتی به صنعت داده نمی‌شد شاید بین 30 تا 40 هزار نفر در استان بیکار می‌شدند اما با این اقدام منطقی هم جلوی بیکاری کارگران و هم تعطیلی واحدها گرفته شد و هم اقتصاد و کسب و کار رونق گرفت.

وی افزود: با شرایط خوب فراهم شده صادرات 675 میلیون دلاری در استان محقق شد و توانستیم 22 هزار شغل هم ایجاد کنیم که 14 هزار نفر آنها بیمه شده جدید هستند.

استاندار قزوین گفت:روند بیکاری دراستان روبه کاهش است و در کمیت و کیفیت تولیدات هم شاهد تغییرات اساسی هستیم و امسال نیز این روند را با جدیت ادامه می‌دهیم.

همتی بیان کرد: اگر استان قزوین مهاجرپذیر نبود قادر بودیم بیکاری را یک رقمی کنیم و امسال تلاش می‌شود با نظارت دقیق تر افراد بومی بیشتری در واحدهای تولیدی مشغول کار شوند.

وی گفت: امسال تلاش می کنیم تا یک هزار واحد را تحت حمایت مالی قرار دهیم و برای 500 واحد سرمایه در گردش و 500 واحد سرمایه ثابت تامین خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار