امام جمعه قزوین گفت: عده‌ای از سیاست‌مداران کج‌اندیش و فتنه‌گران نسبت به شعارهای ملت ایران در روز جهانی قدس بیگانه‌اند چرا که از وحدت مسلمانان در مقابل استکبار و مهیا شدن جهان برای ظهور امام زمان(عج) احساس نگرانی می‌کنند.
کد خبر: ۴۴۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 17 June 2017
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قزوین اظهار داشت: صله رحم، توجه به نیازمندان و ایتام از سفارشات دینی بوده که در ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: انس و عمل به قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که ماه نزول این کتاب آسمانی است از توصیه‌های دین و ائمه اطهار(ع) بوده که در همین راستا باید به ترجمه، تفسیر و تدبر در آیات توجه شده و در راه اصلاح و صراط مستقیم گام برداریم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: 2 شب از مهمترین شب‌های سال یعنی شب‌های قدر سپری شد که در این شب‌ها سرنوشت انسان‌ها رقم می‌خورد و برکت معنوی در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در این شب‌ها که به نام امیرالمومنین(ع) مزین شده باید دشمنی و کینه‌ها را فراموش کرده و با تمام وجود عظمت این شب‌ها را درک کنیم تا نقش این مهم در تهذیب نفس و تقویت امر به معروف و نهی از منکر مشخص شود.

عابدینی با اشاره به روز شهادت امیرالمومنین(ع) ادامه داد: امروز باید بار دیگر با امام خود تجدید بیعت کرده و در مسیر تشخیص و پیروی از حق و مقابله با باطل حرکت کنیم و همچنین حامی مظلومان جهان باشیم.

وی گفت: اخلاق جوانمردانه، وحدت در مسیر ولایت، عمل به احکام دینی و عبادت از جمله اموری بوده که مردم باید در مسیر پیروی از ولایت امام علی(ع) انجام داده و در زندگی خود پیاده کنند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خوشبختانه بار دیگر شاهد اقدام هوشیارانه مقام معظم رهبری و لغو سند 2030 بودیم تا انقلاب و نظام به آرمان‌های امام(ره) و شهدا پایدار بماند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، سند 2030 را نوعی کاپیتولاسیون سیاسی برشمرد.

عابدینی با اشاره به روز قدس بیان کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران 2 راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که به ترتیب اعلام پایبندی به نظام و آمادگی برای مقابله با ظلم به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای از سیاست‌مداران کج‌اندیش و فتنه‌گران نسبت به شعارهای ملت ایران در روز جهانی قدس بیگانه‌اند چراکه از وحدت مسلمانان در مقابل استکبار و مهیا شدن جهان برای ظهور امام زمان(عج) احساس نگرانی می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار