معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: در راستای حمایت از بخش کشاورزی، صندوق‌های‌ تخصصی توسعه کشاورزی در قزوین تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۴۴۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 14 June 2017
منوچهر حبیبی صبح امروز در نشست با مدیرعامل صندوق توسعه کشاورزی کشور اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعات در اقتصاد مقاومتی پرداختن به بخش تولید داخلی از جمله محصولات کشاورزی است.

وی افزود: در همین راستا حمایت از بخش کشاورزی از اهمیت بسیاری برخوردار است، این در حالی است که اعتبارات دولتی برای حمایت از این بخش کفایت نمی‌کند و باید سرمایه‌های مردمی را نیز در این جهت ساماندهی کرد.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه باید نهادی وجود داشته باشد تا بتواند سرمایه‌های خرد را در راستای اجرای طرح‌های بزرگ ساماندهی کند تصریح کرد: وجود صندوق‌های غیردولتی می‌تواند این کار را انجام دهد؛ صندوقی که بخشی از آن توسط اعتبارات دولتی و بخشی توسط سرمایه‌های مردم تأمین مالی شود.

حبیبی گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی شهرستان‌، به منظور جلب مشارکت‌های محلی در راستای رشد و توسعه بخش کشاورزی و حمایت از فروشندگان محصولات کشاورزی تاسیس می‌شود.

معاون استاندار قزوین خاطرنشان کرد: این صندوق در شهرستان تاکستان با اولویت حمایت از تولید و صادرات کشمش در هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: بهره‌برداران و تشکل‌های کشاورزی با تلفیق سرمایه خود با سرمایه دولت می‌توانند بخش اعظمی از مشکلات بخش تولید را حل کنند.

معاون اقتصادی استاندار عنوان کرد: در استان قزوین در حدود 25 هزار هکتار باغات انگور وجود دارد که مقدار 5250 کیلوگرم کشمش برای هر هکتار در نظر گرفته شده است .

حبیبی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، یارانه خرید کشمش نیز به سمت صندوق کشمش هدایت می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار