مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین گفت: از ۵۵۳ متقاضی وام مسکن خانواده‌های شهدا و جانبازان تنها ۲۸۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.
کد خبر: ۴۳۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 12 June 2017
غلامرضا حقایق‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم خانواده‌های شهدا و ایثارگران نداشتن مسکن است که در این زمینه مقرر شده بود تسهیلات بانکی مناسب به آنها پرداخت شود.

وی افزود: با توجه به سهمیه یک هزار وام مسکن به خانواده های معزز شاهد و ایثارگر در سال گذشته، متاسفانه تاکنون از 533 مورد معرفی شده به بانک‌ها، تنها 288 فقره به میزان 185 میلیارد و 150 میلیون ریال موفق به دریافت وام خود شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: در یک هفته گذشته نیز 14 فقره وام به ارزش هشت میلیارد و 700 میلیون ریال از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به مدت زمان باقی مانده سال مالی، از مدیران شعب بانک‌های عامل حاضر در جلسه شورای بانکهاخواست تا نسبت به عقد قرارداد با خانواده‌های شاهد و ایثارگر برای اعطای تسهیلات نهایت همکاری را داشته باشند.

حقایق‌پور همچنین با انتقاد از بدهکاران بانکی گفت: بدهکاران بانکی در واقع حقوق بقیه مردم را ضایع می‌کنند و عدم پرداخت بدهی خود مشکلات اقتصادی را برای جامعه و بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، تولید و مسکن به همراه می‌آورند.

مدیرکل بنیاد شهید قزوین در مورد اجرای قانون بخشودگی جرایم و تقویت منابع بانکی ابراز امیدواری کرد.

نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین هر هفته شنبه‌ها با حضور استاندار، معاونان اقتصادی استاندار، مدیران کل دستگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها در استانداری برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار