رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم از مشارکت و همکاری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل‌متحد با دبیرخانه دائمی مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم به مرکزیت قزوین در حوزه‌های فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 11 June 2017
مسعود نصرتی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: یکی از ۳ کارگروه فعال در دبیرخانه مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم، کارگروه فرهنگی است که از مهمترین وظایف آن، سهولت بخشی به همکاری‌های فرهنگی و آموزشی بین‌المللی در شهرهای در مسیر جاده ابریشم است.

رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم افزود: سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل‌متحد که به اختصار «یونسکو» نامیده می‌شود، یکی از سازمان‌های تخصصی وابسته به سازمان ملل‌متحد است که از مهمترین اهداف آن کمک به صلح و امنیت در جهان از راه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های مختلف آموزشی، علمی، فرهنگی و تربیتی می‌باشد که طی مکاتبات صورت گرفته توسط دبیرخانه دائمی مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم با این نهاد بین‌المللی، توانستیم حمایت و پشتیبانی یونسکو را در بعد دیپلماسی شهری دریافت کنیم.

نصرتی تصریح کرد: یونسکو در طول ۲۵ سال گذشته فعالیت‌های گوناگونی را با محوریت جاده ابریشم در سراسر جهان بر عهده گرفته است که این اقدامات در مسیر درک میراث و هویت مشترک ایجاد شده از طریق تعاملات فرهنگی مردم در مسیر این کمربند ویژه جهانی شکل گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به تقدیر سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل‌متحد از ابتکار عمل مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم به مرکزیت شهر فرهنگی و تاریخی قزوین به عنوان یکی از فعالترین شرکت‌کنندگان ایرانی یونسکو اضافه کرد: مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم در نظر دارد با همکاری شهرهای در مسیر جاده ابریشم نسبت به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اطلاع‌رسانی مرتبط با موضوع شهروندان در قالب کارگروه فرهنگی در جریان برگزاری اجلاس‌های جهانی ضمن مشارکت فعال در پنل‌های تخصصی با موضوعات مرتبط، بر روند اجرایی آنها نظارت کرده و پیگیری‌های مربوطه را برای تحقق اهداف توسعه پایدار انجام می‌دهد.

رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم در پایان از برگزاری هفته‌های فرهنگی جاده ابریشم با مشارکت کلیه اعضای مجمع و انجمن‌های دوستی ایران و کشورهای در مسیر جاده ابریشم با هدف افزایش همکاری و همگرایی بین شهرها در کلیه حوزه‌های فرهنگی هر سال به میزبانی یکی از اعضاء خبر داد.

مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم طی هشت ماه فعالیت خود از زمان تأسیس تاکنون توانسته ۴۷ شهر و منطقه آزاد تجاری و صنعتی ایرانی و ۲۴ شهر خارجی در مسیر جاده ابریشم را به عضویت خود درآورد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار