مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: طرح ارتقاء سطح سواد سلامت کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سالمند به صورت پایلوت در قزوین اجرا می شود.
کد خبر: ۴۲۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 24 May 2017
دوره آموزشی طرح ارتقاء سطح سواد سلامت کارگران بازنشسته و مستمری بگیران استان قزوین روز سه شنبه با حضور حسین شاهوردی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

سیروس نصیری در این مراسم گفت: توجه به بازنشستگان به عنوان افزادی باتجربه و خدمتگزار از سوی دولت جدی گرفته شده و در این راستا برای تقویت کرامت این افراد طرح کرامت رضوی از سوی سازمان تامین اجتماعی اجرایی شده است.

وی افزود: بازدید دانش آموزی از شعب تامین اجتماعی و پرداختن به مسائل فرهنگی در حوزه بازنشستگان توانسته مورد توجه قرار گیرد و این روند امسال نیز با قوت ادامه خواهد یافت.

قزوین پایلوت طرح ارتقاء سواد سلامت بازنشستگان
 
نصیری اظهارداشت: استان قزوین به دلیل داشتن بیش از ۳ هزار واحد صنعتی و نیز کانون های فعال کارگری و کارفرمایی برای اجرای طرح «ارتقاء سطح سواد سلامت کارگران بازنشسته و مستمری بگیران» انتخاب شد تا بتوان در عرصه پیشگیری کارهای ماندگاری انجام دهیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه هزینه های درمانی در زمان بازنشستگی بسیار زیاد است و حقوق این افراد جوابگوی مشکلات آنها نیست لذا اگر بتوانیم اطلاعات بازنشتگان را بالا ببریم و آنها را با روشهای زندگی در این دوران بیشتر و بهتر اشنا کنیم از بسیاری از هزینه های درمانی کاسته می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت: در استان قزوین ۶۴ هزار خانوار بازنشسته تحت پوشش داریم که با احتساب افراد تحت تکفل آنها ۱۶۰ هزار نفر می شوند که جامعه بزرگی هستند که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

وی یادآورشد: بیش از ۷۸۰ هزار نفر در تامین اجتماعی استان تحت پوشش قرار دارند که از این نظر در کشور رتبه اول را داریم و در مجموع ۶۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش قرار گرفته اند.

نصیری بیان کرد: خوشبختانه ضریب پشتیبانی در استان بالاست زیرا اگر این ضریب پوشش کمتر از شش درصد باشد در وضعیت بحران هستیم که این رقم در استان ۳.۷ درصد و در کشور ۵.۸ درصد است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین اظهارداشت: سال قبل تعهدات بلند مدت و هزینه های تامین اجتماعی استان بالغ بر یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان بود که منابع مالی ما ۹۳۰ میلیارد تومان بود که یکی از راهکارهای افزایش منابع اعتباری ارتقاء سطح بهداشت و درمان افراد تحت پوشش است.

وی افزود: خوشبختانه در استان قزوین به دلیل وجود خانه کارگری فعال و کانونهای شاخص کارگری شاهد اجرای ارتقاء سطح سواد سلامت کارگران بازنشسته و مستمری بگیران هستیم که ذدر صورت موفقیت این طرح در سایر نقاط کشور هم اجرا خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار