مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از اجرای طرح ربیع القرآن به منظور استقبال از ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد استان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 23 May 2017
به نقل از روابط عمومی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی در این باره اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن هستیم که لازم است فضای مساجد و دل‌هایمان را برای انس هر چه بیشتر با قرآن کریم آماده کنیم.

وی ادامه داد: قرآن و مسجد دو رکن جدایی‌ناپذیر در دین اسلام هستند و برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی باید از این 2 رکن مهم بهره گرفت و این 2 مهم را در جامعه تقویت کرد؛ با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است، استفاده از این فرصت برای تقویت جایگاه مسجد و انس هرچه بیشتر با قرآن کریم امری ضروری است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: از همین رو طرح ربیع القرآن توسط ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تمامی استان ها به اجرا درمی آید تا بتوانیم فعالیت های قرآنی را بیش از پیش در مساجد داشته باشیم.

وی عنوان کرد: طرح ربیع القرآن همزمان با سراسر کشور و به منظور استقبال از ماه مبارک رمضان، 29 شعبان مصادف با جمعه پنجم خرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اجرا می شود.

حجت الاسلام رمضانی خاطر نشان کرد: این طرح یک روزه بوده و در شب اول ماه مبارک رمضان با حضور آحاد مردم در مساجد اجرا می شود که تلاوت قرآن توسط قاریان و حافظان برجسته، سخنرانی با موضوع تبیین جایگاه و اهمیت قرآن، تقدیر از چهره های موفق قرآنی، تشویق و معرفی روزه اولی ها، اجرای تواشیح و مسابقه قرآنی و غیره از جمله برنامه هایی است که در قالب این طرح اجرا می شود.

وی تصریح کرد: ایجاد پیوند قرآنی بین مسجد و مردم، ترویج فعالیت های قرآنی، ترغیب متولیان مسجد به اجرای برنامه های قرآنی، بهره‌گیری از فضای قرآنی ماه رمضان در مساجد، شناسایی و تکریم فعالان قرآنی و غیره از جمله اهداف اجرای طرح ربیع القرآن است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: علاوه بر اجرای طرح مذکور، برنامه‌های متعدد قرآنی هم در ماه مبارک رمضان در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا می شود که امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم نهایت بهره را از ماه رمضان و قرآن این کتاب آسمانی ببریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار