استاندار قزوین با ترک جلسه بررسی وضعیت آبیاری مدرن از سرعت کم اجرای طرحها بشدت انتقاد کرد تا تلنگری به دیگر مدیران اجرایی برای تسریع در امور باشد.
کد خبر: ۴۲۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 22 May 2017
محمدرضا جباری: فریدون همتی را در چند سال اخیر باید به عنوان استانداری بسیار پرتلاش و خستگی ناپذیری دانست که از بسیاری از همراهان خود را در سرعت عمل همراهی پیشی گرفته است.

کمتر روزی است که شما همتی را در جلساتی که حتی در بدترین زمان ممکن مثلا از ساعت ۱۴ تا ۱۷ که وقت استراحت است و بدن نیازمند کمی استراحت است تشکیل می شود خسته و فرتوت و یا کم تحرک و کم نشاط ببینید.

بدون شک شاید بتوان گفت در کنار همه احترامی که برای همه استانداران گذشته از نکویی زهرایی تا روزبه باید قائل شد مرحوم امامی و همتی با همه وجود در خدمت استان بوده اند و کارشان فراتر از ساعات اداری بوده است.

استاندار قزوین حتی در زمان نزدیک به انتخابات که درگیر مقدمات برگزاری و تامین امنیت این رویداد مهم بود جلسات متعدد خود را تعطیل و یا کم نکرد و در کنار گرایش شدیدی که به دولت و جناح وابسته خود داشت همچنان در عمل و نه در شعار حدمت رسانی و کار را تعطیل نکرد.

شاید اگر روند خدمت رسانی در بهبوهه انتخابات تعطیل و یا کم رنگ می شد انتقادهای شدیدی از سوی منتقدین مطرح می شد اما این مدیر اجرایی غیر بومی در عمل نشان داده است که می خواهد در مدت زمان مسئولیت خود همچنان کارهای بزرگی را عملیاتی کند.

استاندار قزوین معمولا چشم انداز خود را بیشتر از توان اجرایی مدیر و دستگاه اعلام می کند و معتقد است اگر عزم و اراده جدی داشته باشیم کارهای ناممکن نیز ممکن می شود و بر این اساس با تحمیل دیدگاه خود توانست در سفر ریاست جمهور علیرغم نظر کارشناسان جهاد که تعهد ۱۰ هزار هکتار آبیاری مدرن را داشتند همتی با دوبرابر کردن آن به رئیس جمهور قول داد ۲۰ هزار هکتار سیستم ابیاری را عملیاتی کند.

امروز با گذشته چند ماه می توان گفت همه ۲۰ هزار هکتار زخمی شده و شش هزار هکتار عملیاتی و تکمیل شده است که در نوع خود ارزشمند و قابل توجه است اما همتی همچنان می خواهد در کشور شاخص باشد و خواب و خوراک و استراحت را از مدیران دستگاههای اجرایی گرفته است.

همتی این بار هم با همان نگاه مدیریت جهادی خود در جلسه بررسی وضعیت آبیاری مدرن جهاد کشاورزی شرکت کرد تا شنونده گزارش مسئولان جهاد کشاورزی استان باشد.

گزارشی که متقی فرد از اجرای شش هزار هکتار آبیاری مدرن داد چون تنها با یک بند آن هماهنگ نبود اعتراض و انتقاد استاندار را به همراه داشت.

قرار بود اعتبارات ۳۵ میلیارد تومانی تخصیص یافته برای سرعت عمل بیشتر به سازمان همیاری های شهرداری قزوین داده شود تا این سازمان با استفاده از منابع خود تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد تامین تجهیزات و سیستم های نوین را تهیه کند و سرعت کار چند برابر شود که گویا این اتفاق رخ نداده است.

البته متقی فرد مهمترین دلیل خود از توزیع این اعتبارات در میان چند پیمانکار دیگر را حفظ پیمانکاران موجود برای آینده و استفاده از مجموعه ای از مجریان دانست و اعلام کرد در برخی مناطق کشاورزان راضی نمی شوند که اجرای کارها با سازمان همیاری باشد.

این دلیل از سوی استاندار قزوین پذیرفته نشد و گفته شد اگر انتقاد و اشکالی به تصمیم قبلی در نحوه تخصیص و اجرای قراردادها بوده باید در جلسات قبلی مطرح می شد تا زمان سپری نشود.

استاندار قزوین شاید اولین بار بود با ترک جلسه اینگونه با مدیرجهادی خود که بارها گفته بود حاضرم پشت این مدیر نماز بخوانم برخورد می کند تا نشان دهد در کار با کسی شوخی ندارد و از مدیرانش بویژه کسانی که با تعهد و تخصص خود نشان داده اند همراه خوبی برای استاندار قزوین بوده اند توقع دارد شبانه روز در خدمت مردم استان باشند.

هر چند در کار اجرایی موانع و قوانین دست و پاگیر جسارت و ریسک پذیری مدیران را کاهش داده است اما این نگاه ایثارگرانه و جهادی استاندار قزوین را به فال نیک می گیریم وامیدواریم این برخورد در سایر بخش های نیز ادامه یابد و مدیران خسته نشوند و با عزم جدی کارهای نیمه تمام خود را به پایان برسانند و حرکتی ماندگار را در استان ثبت کنند.

استان قزوین در مسیر پیشرفت راه طولانی در پیش دارد اما گامهای بسیار موثر و خوبی با مدیریت استاندارو تعداد قابل توجهی از مدیران دستگاههای اجرایی برای بسترسازی فضای خدمت رسانی فراهم شده که می تواند اینده مطلوبی را برای استان رقم بزند.

حرکت دیروز استاندار تلنگری به مدیران است که باید با سعه صدر و همت بیشتر آن را فرصتی برای افزایش سرعت خدمت سرانی تلقی کنند و بدانند این برخوردها بویژه با مدیران پرتلاش برای سرعت بیشتر است و نباید انگیزه مدیران را در خدمت کم رنگ کند و یا دستاویز انتقاد غیر منصفانه برخی در ادامه کار باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار