رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اختصاص ۱۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ۲۵۲ طرح آبیاری مدرن در ۶ هزار هکتار ازاراضی و باغات استان عملیاتی شده است.
کد خبر: ۴۲۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 22 May 2017
علی اکبر متقی فرد در جلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهور در اجرای آبیاری تحت فشار که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با اجرای ۲۰ هزار هکتار آبیاری مدرن با اعتباری بالغ بر ۱۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زمینه توسعه کشاورزی مدرن در استان مهیا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد:باابلاغ مصوبات سفر در کمتر از یک هفته با تجهیز کارگاهها عملیات اجرایی آغاز شد و تا سوم اردیبهشت از مجموع ۲۰ هزار هکتار حدود ۶ هزار هکتار به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: تعداد ۱۹ طرح با ۱۴۱۶ هکتار، در آوج ۳ طرح با ۵۴ هکتار، در البرز ۵ طرح با ۳۲ هکتار، بویین زهرا با ۳۴ طرح و ۷۶۸ هکتار، تاکستان با ۱۰۳ طرح به وسعت ۲۳۳۴ هکتار، قزوین تعداد ۸۸ طرح با ۱۳۹۲ هکتار و در مجموع شش هزار هکتار اجرایی شده و به پایان رسیده است.

متقی فرد یادآورشد: این طرح ها هم به صورت انفرادی و هم تجمیعی اجرا شده و با استقبال کشاورزان فقط در تاکستان بیش از دو هزار هکتار سیستم مدرن آبیاری اجرا شده که وزیر جهاد با ابراز خرسندی از این حرکت آن را الگوی شاخصی در کشور دانستند.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد:۴ هزارهکتار از آبیاری اراضی باقیمانده که در قالب ۷۵ طرح اجرایی می شود که ۱۳ طرح در آبیک به وسعت ۹۴۶ هکتار، آوج ۳۶ هکتار، البرز سه طرح با ۲۴ هکتار، بویین زهرا ۲۳ طرح در وسعت ۵۱۲ هکتار، در تاکستان یک طرح با ۲۶ هکتار، قزوین ۳۳ طرح با ۵۱۲ هکتار عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد:برای ۱۰ هزار هکتار باقیمانده دوم درشهرستان قزوین تعداد ۲۶ طرح در ۱۰۴۵ هکتار، تاکستان ۵۳ طرح در ۳۴۱۰ هکتار، بویین زهرا در قالب ۵۸ طرح و ۳۵۲۰ هکتار، البرز یک طرح در مساحت ۱۸۴۰ هکتار، در آوج ۱۱ طرح با ۶۸۰ هکتار، آبیک ۹ طرح در ۱۰۳۵ هکتار اجرا خواهد شد.

متقی فرد در خصوص تخصیص منابع مالی هم گفت: از محل اسناد خزانه ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، در تخصیص اول ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، تخصیص دوم ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و تخصیص سوم ۱۵ میلیارد تومان داده شده که جمعا ۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دریافت شده است.

وی بیان کرد: ۱۰ هزار هکتار باقیمانده را در قالب ۱۵۸ طرح در مناطق مختلف استان عملیاتی می کنیم.

استاندار قزوین از سرعت کم اجرای طرح آبیاری انتقاد کرد

استاندار قزوین در این جلسه از نحوه اجرای طرح و همکاری کم رنگ جهاد کشاورزی با سازمان همیاری ها که قرار بود بیشترین عملیات اجرایی را با اختصاص اعتبارات داده شده انجام دهد بشدت انتقاد کرد و به علت تکمیل نشدن ۱۰ هزار هکتار طرح آبیاری مدرن تا پایان اردیبهشت ماه جلسه را ترک کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار