رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت:از جمعیت یک میلیون و۲۰۰ هزار نفری استان در این دوره ۸۸۸ هزار و ۲۷۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که آراء آنها در ۱۱۰۸ شعبه اخذ رای جمع آوری می شود.
کد خبر: ۴۲۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 17 May 2017
سید سعید شاهرخی گفت: انتخابات یک پروژه ملی مهم و حیاتی است و وزارت کشور از ابتدای سال گذشته سیاستی را اتخاذ کرده و بر اساس شاخص های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری برای مشارکت حداکثری مردم و صیانت از آراء حرکت کرده است.

وی افزود: توجه به مشارکت حداکثری مردم و صیانت از آراء مردم دستور کار همه مسئولان استان است و در این راستا بستر و تمهیدات لازم فراهم شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان یادآورشد: برای زمینه‌سازی به منظور مشارکت حداکثری مردم که تضمین‌کننده امنیت داخلی رشد و توسعه کشور است یک برنامه جامع هم از سوی وزارت کشور اعلام شده است.

شاهرخی یادآور شد:فرصت برابر برای همه افراد با سلایق مختلف درانتخابات فراهم شده و فضای باز سیاسی را برای حمایت از سخنرانی‌ها و برنامه‌هایی که موجب نشاط و فعالیت‌های انتخاباتی شود را ایجاد کرده ایم.

وی اضافه کرد: دشمنان تلاش می کنند با ایجاد فاصله بین مردم و دولت آنها را از صندوق ها دور کنند تا مشارکت به حداقل برسد اما با هوشیاری مسئولان و مردم شور و حال خوبی در فضای انتخاباتی استان ایجاد شده است.

استفاده از امکانات دولتی له و علیه نامزدها ممنوع است

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در ادامه بیان کرد: به هیچ وجه نباید از امکانات دولتی له یا علیه نامزدها استفاده کرد و در تیربون های نماز جمعه نیز این موضوع باید رعایت شود.

وی گفت: در برخی تریبونها شاهد نقد مناظره نامزدهای ریاست جمهوری هستیم که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم برخی تخریب شده اند که از بزرگان انتظار داریم با همکاری در این بخش از طرفداری و جانبداری خودداری کنند.

 ۲۶ هزار نفر در برگزاری انتخابات استان همکاری می کنند

شاهرخی تصریح کرد: برای برگزاری مطلوب انتخابات در استان ۲۶ هزار نفر در بخش های اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی و امنیتی دست اندرکار برگزاری باشکوه انتخابات هستند.

۸۸۸ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان قزوین

وی بیان کرد: در این دوره از انتخابات حدود ۸۸۸ هزار و ۲۷۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند و با بسیج همه امکانات دولتی تلاش کرده ایم شرایط برای برگزاری مطلوب انتخابات مهیا شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین اظهارداشت: استقبال خوب مردم از انتخابات شوراهای شهری و روستایی و ثبت نام قابل توجه مردم در آن نوید بخش مشارکت خوب مردم در این رویداد است.

وی گفت: رشد ۲۴ درصدی مجموع داوطلبان شوراها و ۷۹ درصدی بانوان دستاورد ارزشمندی است که بیانگر بلوغ سیاسی مردم است و ما آن را به فال نیک می گیریم.

شاهرخی اضافه کرد: تعداد ۵۰۰۷ نفر در عرصه شوراها حضور دارند و سطح سواد داوطلبان شوراها نیز شامل ۱۵۳ درصد فوق لیسانس، ۱۳۳ درصد دکتری، نشان می دهد سطح دانش دراین دوره ارتقاء یافته است.

وی اظهارداشت: تعداد یک هزار و ۱۰۸ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آراء مردم در استان پیش بینی شده و برای دورترین نقاط روستایی استان هم صندوق های سیار در نظر گرفته شده تا هیچ کسی از مشارکت در انتخابات باز نماند.

صندوق الکترونیک در شش شهر استان قزوین

شاهرخی همچنین گفت: در این دوره از انتخابات در شهرهای قزوین، اقبالیه، محمدیه، الوند، تاکستان و آبیک با اختصاص صندوق های الکترونیک زمینه جمع آوری آراء به صورت الکترونیک فراهم شده است.

وی اضافه کرد: همه امکانات دستگاههای اجرایی را بسیج کرده ایم تا با همکاری مدیران و همراهی مسئولان انتخاباتی باشکوه و گسترده توام با آرامش و قانون مداری را در همه مناطق استان برگزار کنیم و امیدواریم با مشارکت مردم حماسه ای دیگر در استان و کشور رقم بخورد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار