استاندار قزوین گفت: سال گذشته صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری انگور و کشمش در راستای حمایت از محصولات تولیدی داخلی اعتباری به میزان ۲ میلیارد تومان اختصاص داد که براساس آمارها این اعتبار در سال جاری ۵ برابر و به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۲۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 17 May 2017
فریدون همتی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی باید اولویت‌بندی صورت گیرد که ابتدا پروژه‌های با درصد پیشرفت بیش از 60 درصد تکمیل و سپس دیگر پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه نخست باید از صادرات و سپس از تولید حمایت کرد گفت: سال گذشته صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری انگور و کشمش در راستای حمایت از محصولات تولیدی داخلی اعتباری به میزان 2 میلیارد تومان اختصاص داد که براساس آمارها این اعتبار در سال جاری 5 برابر و به 10 میلیارد تومان افزایش یافته است.

استاندار قزوین عنوان کرد: رفع مشکلات و مسائل کشاورزان در اولویت جدی قرار دارد چراکه استان قزوین یکی از قطب‌های کشاورزی بوده و اقتصاد استان به این مهم وابسته است.

همتی عنوان کرد: خوشبختانه در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی با توجه به ظرفیت مطلوب استان قزوین در شهرک‌های صنعتی اقدامات مطلوبی انجام شده است که گامی موثر در توسعه استان به شمار می‌رود.

وی افزود: در بخش انرژی خورشیدی استان سرمایه‌گذاری خارجی در حال انجام بوده که مسئولان مربوط باید در زمینه صدور مجوزها اقدامات لازم را به سرعت انجام دهند تا عملیات اجرایی طرح آغاز شود.

همتی عنوان کرد: پروژه‌های مربوط به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان و مجموعه ورزشی 6 هزار نفری باید به صورت جدی پیگیری شود چراکه این دو پروژه مصوب و از محل سفر ریاست جمهور اعتبار در نظر گرفته شده است.

استاندار قزوین تصریح کرد: دو قطعه زمین به میزان 23 هکتار در روستای نصرت آباد وجود دارد که 13 هکتار از این اراضی به فضای سبز تبدیل و 10 هکتار به بخش خصوصی واگذار شده که باید پیگیری‌های لازم در زمینه ایجاد فضای سبز در این منطقه انجام شود.

وی اضافه کرد: احداث ساختمان جدید در مسیر بلوار آیت الله خامنه‌ای، مرحوم ابوترابی و بلوار دروازه رشت باید متوقف شود و در صورت صدور پروانه ساخت، شهرداری قزوین باید جوابگوی عواقب آن باشد.

همتی بر رسیدگی پروژه آبرسانی روستای ارنجک تاکید کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار